استاندار یزد: بهره‌برداران برای اجرای دقیق سرشماری عمومی کشاورزی همکاری کنند

یزد _ایرنا _ استاندار یزد با اشاره به در پیش بودن برنامه سرشماری عمومی کشاورزی، بر ضرورت همکاری بهره‌برداران این بخش برای ارائه آمار دقیق در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا بابایی، روز شنبه در نشست ستاد هماهنگی سرشماری عمومی کشاورزی استان افزود: سرشماری کشاورزی باید با همکاری بهره‌برداران انجام تا اطلاعات دقیق بر مبنای آمار استحصال شود تا تصمیم گیران کلان و استانی بتوانند برنامه دقیقی طراحی و اجرا کنند.

وی اظهار کرد: سرشماری عمومی کشاورزی جزو سرشماری های مهم کشور است که در تصمیم گیری های کلان کشور موثر است.

بابایی با اشاره به مشارکت کشاورزان ادامه داد: برخی های نگرانی های ایجاد می کنند که این سرشماری برای اخذ مالیات است و به علت وجود این ذهنیت های غلط ، بعضی از کشاورزان اطلاعات صحیحی در اختیار آمارگیران قـرار نمی دهند در صورتی که محصولات کشاورزی مشمول مالیات نمی شود.

وی هدف از اجرایی این طرح را ارائه خدمات بهتر در حوزه کشاورزی بیان کرد و گفت: همه تصمیم‌گیری کلان کشور بر مبنای آمار و اطلاعات است.

استاندار یزد با بیان اینکه سرشماری عمومی کشاورزی هر ۱۰ سال یکبار در کشور انجام می شود، افزود:این طرح از ۱۲ آبان به مدت ۴۵ روز با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح یاد شده ۸۳ امارگیر همکاری دارند که دوره های آموزشی را فرا گرفتند و افزون بر ۷۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی استان فعالیت دارند.

آخرین سرشماری کشاورزی در سال ۱۳۹۳ انجام شده است و این سرشماری، ششمین سرشماری کشاورزی کشور می‌باشد.

سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در این استان تولید می شود.

سطح کل اراضی زیر کشت استان ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد هم گلخانه ها تشکیل می دهد.

افزون بر ۷۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی استان فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha