تیم‌های بررسی حوادث در ۶ استان معدن خیز زغال سنگ کشور تشکیل می شود

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اشاره به وقوع حوادث ناگوار در معادن برخی استان‌ها به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی گفت: تیم های بررسی در ۶ استان معدن خیز زغال سنگ کشور تشکیل می شود.

به گزارش ایرنا، رضا بستامی روز جمعه در همایش منطقه ای سازمان های نظام مهندسی معدن استان های پنجگانه شمال غرب کشور در ارومیه افزود: این گروه ها با برنامه ریزی و هماهنگی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نظام مهندسی معدن و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می شود تا زمینه کمتر شدن این حوادث فراهم شود.

وی اضافه کرد: بررسی مباحث فنی، تجهیزات مورد نیاز و ایمن‌سازی معادن از جمله وظایف این گروه های پنج نفره به شمار می رود.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ادامه داد: ۳۶ هزار ماشین در حال استفاده در معادن کشور عمر بالای ۲۰ سال دارند که افزون بر ۴۰ درصد کل ماشین آلات را شامل می شود.

بستامی اظهار کرد: البته مجوز واردات ماشین آلات معدنی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده که تسهیل در واردات این ماشین آلات می تواند در کاهش مشکلات حوزه معدن بسیار موثر باشد.

به گزارش ایرنا، گردهمایی منطقه‌ای سازمان‌های نظام مهندسی معدن استان‌های شمال غرب کشور با شرکت اعضای هیات مدیره نظام مهندسی معدن پنج استان به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

هدف از این گردهمایی بررسی و عنوان مشکلات حق‌الزحمه و بیمه مسوولان فنی معادن، اخذ پروانه اشتغال و در ۲ روز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha