آیین چهلمین روز آسمانی شدن محمدعلی بهمنی غزل‌سرای معاصر در بندرعباس برگزار شد

بندرعباس – ایرنا - آیین چهلمین روز آسمانی شدن زنده‌یاد استاد محمدعلی‌ بهمنی غزل‌سرای خوش‌آوازه‌ کشور جمعه شب با حضور هنرمندان، هنردوستان‌ و مسوولان ملی و محلی‌ باعنوان بهمنی‌خوانی‌ در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این آیین، ضمن تسلیت مجدد درگذشت استاد غزل و خیرمقدم به میهمانان در مراسم چهلم استاد بهمنی گفت: محمدعلی بهمنی این قدر بزرگ است که اقرار می‌کنم از بهمنی گفتن برایم سخت و دشوار است.

اسمعیل جهانگیری ادامه داد: بعد از درگذشت استاد بهمنی، برنامه‌های فراوانی به منظور بزرگداشت این استاد غزل در سراسر ایران برگزار شد و این موضوع دلیل تاخیر در برگزاری این مراسم در بندر عباس بود.

آیین چهلمین روز آسمانی شدن محمدعلی بهمنی غزل‌سرای معاصر در بندرعباس برگزار شد

وی ادامه داد: در فرهنگ ایرانی و باورهای دینی، تکریم صاحبان آثار ارزشمند و خالق آثار بزرگ مثل استاد بهمنی، خدمت به جامعه است نه به صاحب اثر، زیرا جامعه را به علم آموزی و سرمشق گرفتن از این بزرگواران تشویق می‌کند.

جهانگیری در خصوص آثار استاد بهمنی گفت: استاد بهمنی مانند نخ تسبیحی همه ما را به هم وصل کرد زیرا بهمنی این قدر بزرگ بود که همه را در آغوش خود گرفت و همه را با سلایق و علایق مختلف در کنار هم قرار داد.

وی در پایان از سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر کسانی که کمک کردند که جامعه درک بهتری از استاد بهمنی داشته باشد به صورت ویژه قدردانی کرد.

در این مراسم قطعه‌ای موسیقیایی مرتضی کریمی، موسی کمالی و علی ترکمانی که به مناسبت مراسم چهلمین روز درگذشت محمد علی بهمنی آماده کرده بودند، اجرا شد، همچنین حجت اشرف زاده بهمنی خوانی را در ادامه این مراسم اجرا کرد.

گفتنی است؛ بیشتر ترانه‌های زنده‌یاد ناصر عبدالهی از اشعار استاد بهمنی است.

چندی پیش در ۲۴ مهر ماه مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرا در بام باغ کتاب تهران برگزار شد که این‌برنامه با حضور اهالی فرهنگ و هنر ازجمله بهروز رضوی، اسماعیل کهرم، کیوان ساکت، محمد سلمانی، جواد بختیاری، ایرج دیهیمی، همایون امیرزاده، هادی منتظری، بهزاد عبدی، حسین علیشاپور، مصطفی رحماندوست، اسماعیل امینی، عبدالجبار کاکایی، محمدسعید میرزایی، علیرضا بدیع، امید صباغ‌نو، سمانه نایینی، نیما تقوی، سعیده موسوی‌زاده، رحمت‌الله شاکری، سابیر هاکا، بهمنی زدوار، رضا شالبافان، ارزو سبزوار قهفرخی، حنا حاج‌جعفری، محمدجواد حق‌شناس، نیک‌نام حسین‌پور، امیر ارجینی، فاطمه زینعلی، امیر مرزبان، ابراهیم اسماعیلی، رابعه زند، حسن هندی، امیر کریمی و… همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha