رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان معرفی شد

گرگان- ایرنا- مراسم تکریم و معارفه رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان صبح امروز با حضور رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از زحمات غلام الواری قدردانی و رحیم یونسی به عنوان رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان معرفی شد.

استاندار گلستان این مراسم با اشاره به اینکه گلستان در مدت ۲ سال استان امن سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: در گلستان بین نمایندگان قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و نیروهای نظامی و امنیتی و شورای اطلاعاتی استان همدلی و هم‌افزایی وجود دارد.

علی‌محمد زنگانه با اشاره به اینکه گلستان در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در بسیاری از شهرها وضعیت سفید داشت تصریح کرد: نیروهای مسلح در کنار دستگاه‌ قضا و دیگر دستگاه‌ها با دلسوزی، ایثار، همدلی و تقوای جمعی در حوادث مختلف حضور دارند.

رییس کل دادگستری گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: این سازمان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضاییه است و تنها مرجع اختصاصی برای رسیدگی به جرایم نظامی محسوب می‌شود.

حیدر آسیابی با بیان اینکه رویکرد سازمان قضایی در سراسر کشور رویکرد صیانتی و حفاظتی از نیروهای مسلح است، افزود: صلابت، اقتدار و قانونمندی همواره سرلوحه کار این سازمان قرار دارد.

رییس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: مردم گلستان امنیت را در استان احساس می‌کنند و در حال حاضر با هیچ گونه چالش امنیتی جدی در استان مواجه نیستیم و بازدارندگی لازم ایجاد شده است.

آسیابی ماموریت سازمان قضایی نیروهای مسلح را بسیار مهم و خطیر برشمرد و یادآور شد: باید به شان نیروهای مسلح و حقوق شهروندی توجه شود و این مهم در گلستان محقق شده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در سال‌های اخیر حوادثی از جمله اغتشاشات سال ۱۴۰۱ و برخی دیگر در گلستان رخ شد و با وجود این اتفاقات، شاهد بروز حوادث ناگوار در این استان شمالی نبودیم که این دستاورد مرهون انسجام و وحدت مسوولان استان و دستگاه‌های اطلاعاتی، قضایی و امنیتی و نیروهای مسلح استان بود.

سردار علی‌ملک‌شاهکویی افزود: در سالگرد اغتشاشات نیز استان گلستان در وضعیت سفید قرار داشت و این مساله حاکی از وجود انسجام و وحدت بود که توانست گلستان را از چالش‌ها و مشکلات نجات دهد.

رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان معرفی شد

وی کاهش تخلفات و جرایم، ارتقای معلومات ضابطین و مسوولان قضایی، جلسات فصلی برای پیشگیری از جرایم نوپدید را از جمله اقدامات مثبت رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح برشمرد.

وی در ادامه اقدام مذبوحانه شب گذشته رژیم جعلی صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: مساحت رژیم غاصب اسرائیل ۱۲ کیلومتر است و امروز اقتصاد و سیاست، مراکز جمعیتی و سیستم‌های اداری رژیم صهیونیستی در یک نقطه جمع است و جنگ با زندگی ساکنان اسرائیل آمیخته شده و این مهم نشانه شرایط بسیار شکننده این رژیم غاصب صهیونیستی است.

رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: احقاق حق، اجرای عدالت، گسترش آزادی‌های مشروع و پیشگیری از وقوع جرم از جمله رسالت‌های سنگین سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

رحیم یونسی افزود: حفظ شان و جایگاه نیروهای مسلح، ارتباط پیوسته با شورای قضایی، حرکت پرشتاب و عالمانه به سوی تحقق سند تحول و تعالی در قوه قضاییه به‌عنوان یادگار شهید رئیسی را سرلوحه کار خود قرار خواهم داد و رفع تنش و اختلاف از اولویت‌ها است.

رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع اختصاصی پیش بینی شده در اصل ۱۷۲ قانون اساسی است که به جرایم نظامی و انتظامی نیروهای مسلح رسیدگی می‌کند و جزو سازمان‌های تابعه قوه قضاییه است که از دادگاه‌های نظامی تشکیل شده است.

غلام الواری بیان کرد: مجرم با ارتکاب جرم و محروم کردن دیگران از حقوق مشروع خود به منافع نامشروعی دست پیدا می‌کند لذا سازمان قضایی نیروهای مسلح برای پیشگیری از وقوع جرم اهمیت ویژه‌ای قائل است تا آسیب‌های قبلی تکرار نشود.

رییس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان معرفی شد

وی با بیان اینکه هر گونه هزینه در پیشگیری یک سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان برای پیشگیری از وقوع جرم اقدامات مختلفی انجام داده و جزو استان‌های برتر کشور در کاهش وقوع جرم است.

رییس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان به عملکرد مثبت این سازمان در کاهش پرونده‌های ورودی اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام‌شده نیمی از موجودی پرونده‌های ورودی سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان در این دوره کاهش پیدا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha