روایت سی ان ان از آینده تحولات منطقه به دنبال اقدام تجاوزکارانه اسرائیل علیه ایران

تهران – ایرنا – تارنمای سی‌ان‌ان نوشت که به‌رغم اطمینان دولت بایدن از آنکه درگیری نظامی مستقیم بین اسرائیل و ایران پس از حملات امروز کاهش می‌یابد، برخی کارشناسان با احتیاط به این موضوع می‌نگرند.

به گزارش ایرنا، اندرو تبلر (Andrew Tabler)، کارشناس ارشد اندیشکده "موسسه امور سیاسی خاور نزدیک واشنگتن" گفت که اطمینان کامل از واکنش دشمنان و متحدان آمریکا برای هر دولتی که در واشنگتن بر سر کار باشد، امری دشوار است.

وی گفت که نحوه واکنش تهران از اظهارنظرهای آتی معلوم می شود. وی با این حال افزود که تلاش‌ های پشت پرده نیز می‌تواند به ایجاد تفاهم واضح ‌تر بین طرفین مخاصمه کمک کند.

تبلر افزود که تصویربرداری ماهواره ای از مناطق درگیری نیز می تواند ارزیابی بهتری از اوضاع ارائه دهد.

تریتا پارسی، معاون اجرایی اندیشکده "موسسه کوئینسی" هشدار داد که اگر مشخص شود که مقام های ارشد ایرانی در این حملات آسیب دیده اند، ایران وادار می شود که دست به تلافی بزند.

وی گفت: ما کماکان در یک خط سیر صعودی قرار داریم و تا زمانی که کشتار (رژیم صهیونیستی) در غزه و لبنان به پایان نرسد، اوضاع به همین منوال ادامه خواهد داشت.

پارسی گفت: (اگر حملات اسرائیل به غزه و لبنان) پایان نیابد، احتمالاً ظرف دو هفته یا چند ماه دیگر، شاهد دور دیگری از تبادل آتش بین ایران و اسرائیل خواهیم بود و متأسفانه دور بعدی شدیدتر از آخرین درگیری خواهد بود.

پیشتر تارنمای شبکه تلویزیونی ان بی سی به نقل از یک مقام ارشد در دولت آمریکا با رد دخالت مستقیم واشنگتن در تجاوز دیشب رژیم صهیونیستی به چند منطقه نظامی ایران نوشته بود که انتظار می رود حمله تلافی‌ جویانه این رژیم به ایران آخرین اقدام نظامی مستقیم بین تهران و تل آویو باشد.

این مقام آمریکایی که نام وی فاش نشده گفت: این (حملات) باید پایان تبادل آتش مستقیم نظامی بین اسرائیل و ایران باشد. تا جایی که به ما مربوط می شود، (حملات دیشب) باید تبادل آتش مستقیم بین اسرائیل و ایران را پایان دهد.

این مقام با اشاره به هرگونه واکنش احتمالی ایران گفت: ما نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعاتی پیش در اطلاعیه ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در اطلاعیه روابط عمومی پدافند هوایی کشور آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha