۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85639709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صادرات ایران به تاجیکستان ۳۳ درصد افزایش یافت

۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85639709
صادرات ایران به تاجیکستان ۳۳ درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- نائب رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان گفت: صادرات ایران به تاجیکستان در ۶ ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، کاظم شیردل روز شنبه در نشست هیات تجاری تاجیکستان با فعالان اقتصادی خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: روند صادرات کالاهای ایرانی به تاجیکستان در سال های اخیر افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه ملت تاجیکستان علاقه مند به استفاده از کالاهای ایرانی است افزود: خوشبختانه کالاهای ایرانی که به این کشور صادر شده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار و این امر باعث استقبال مردم تاجیکستان از کالای ایرانی است.

نائب رییس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان، زبان و دین را نقاط مشترک فرهنگی بین ۲ کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت در راستای ارتباط فرهنگی و اقتصادی بیشتر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: سال های اخیر فعالان اقتصادی هر ۲ کشور با هم تبادلات زیادی داشته اند ضرورت دارد تا این روند مثبت ادامه داشته باشد و روندها برای این مهم آسان سازی شود تا بیش از این ارتباطات تجاری رونق گیرد.

شیردل گفت: تفاهم نامه های زیادی برای ارتباط اقتصادی و فرهنگی بین ۲ کشور امضا شده و باید تقویت و عملیاتی شود.

هیات تجاری از کشور تاجیکستان امروز شنبه در نشست با فعالان اقتصادی خراسان شمالی در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان حضور یافتند و سپس از مراکز صنعتی استان بازدید کردند.

تاجیکستان یک کشور محصور در خشکی در آسیای مرکزی است که ۱۴۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت وحدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن دوشنبه است.

به استناد آمار؛ حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ۲ کشور ایران و تاجیکستان از ۵۷ میلیون دلار در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۰ میلیون دلار در سال جاری رسیده و رشد پنج برابری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha