۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85639757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش و احساس مسئولیت از اصول مهم پدافند غیرعامل است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه گفت: آموزش و احساس مسئولیت داشتن از اصول مهم پدافند غیرعامل است زیرا ترک فعل در این زمینه ضررهای جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل و رابطان پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی استان افزود: به‌هرحال همه افراد مانند همدیگر نیستند اگر در این زمینه ترک فعل شده و به موقع عمل نشود ممکن است ضررهای جبران ناپذیری رخ بدهد.

وی ادامه داد: آموزش از لحاظ تشخیص تهدید و حادثه و حساسیت و مسئولیت از جهت انجام عمل برای مقابله با تهدیدات بسیار مهم است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: اگر در اینگونه مسائل سهل انگاری شود افراد خواه ناخواه در ضررهای وارد شده بر جامعه مسئول هستند چون مسئولیت را پذیرفته و باید پاسخگو باشد، لذا سپردن امانت به دست افراد مسئولیت‌پذیر مهم است.

وی اظهار کرد: موضوع پدافند غیرعامل به یک احساس فطری با ۲ اصل برگشت می‌کند که نه تنها در زندگی انسان مطرح است بلکه همه موجودات زنده از این احساس برخوردارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: حتی موجوداتی که کمترین قدر حیات را دارند مانند کرمی که از زیر خاک بیرون می‌آید هم ۲ اصل جلب نفع و دفع ضرر را در عالم خودش خوب درک می‌کند، این ۲ اصل در طبقه‌های بعدی حیوانات به مرور پررنگ‌تر است.

وی بیان کرد: در زندگی بسیاری از حیوانات این ۲ اصل انسان را به تحیّر و بهت وا می‌دارد، از آنجاییکه حیوانات زندگی محدودی دارند این مهم به صورت غریزی در آنها نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انسان زندگی ویژه داشته و باید از طریق علم به این برسد که نفع و ضرر او در چیست، برخی خیال می‌کنند از هر موضوعی خوششان بیاید به نفعشان است در حالیکه اینگونه نیست.

وی عنوان کرد: خیلی چیزا ممکن است انسان به ظاهر به آن تمایل نداشته باشد اما نفع او در همان باشد، انسان بگونه‌ای آفریده شده که باید از راه علم، تجربه، عقل و کشف به اصول نفع و ضرر برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: یکی از مسایل ضروری در پدافند غیرعامل در زوایای مختلف، مساله آموزش است، اگر آموزش لازم ارائه و فراگیری نشود این موارد دچار اختلال و مشکل می‌شود.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی و انقلابی در مدت ۴۵ سال گذشته در مقابل انواع توطئه‌ها و تهاجم‌ها ایستاده و پایه این کشور قرص است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز برخی کشورها دارند شانس خود را آزمایش می‌کنند تصریح کرد: اکنون نتانیاهو هم می‌خواهد شانس خود را امتحان کند امیدواریم این پیروزی‌ها زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha