۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۲۲
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85639957
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه: باید از تحریک ایران برای انتقام‌گیری دست برداشت

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) در واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران طی بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه باید «تحریک ایران» متوقف شود، تشدید تنش‌ها را «تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت در منطقه» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در پی هجوم متجاوزانه بامداد امروز رژیم صهیونیستی به ایران، هشدار داد که «تشدید تنش‌ها میان اسرائیل و ایران، تهدیدی واقعی برای ثبات و امنیت در منطقه ایجاد می‌کند».

بر اساس این بیانیه، روسیه در حالی که «از همه طرف‌های درگیر خواست که خویشتنداری نشان دهند و خشونت را متوقف کنند»، اعلام کرد که «آماده همکاری با همه طرف‌ها برای کاهش سطح رویارویی» است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه همچنین آمده است: باید از تحریک ایران برای انتقام‌گیری دست برداشت و از مارپیچ تشدید غیر قابل کنترل تنش‌ها خارج شد.

پیش از این عربستان، امارات، عمان، یمن، قطر، اردن، کویت، مصر، مالزی، پاکستان، عراق و سوئیس نیز در بیانیه‌هایی، تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور ساعات اولیه صبح روز شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند، با وجود هشدارهای قبلی مسئولان جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش‌زا نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داد که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب‌های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha