۵ آبان ۱۴۰۳، ۱۸:۰۹
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85640056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار لرستان: بهبود معیشت مردم در اولویت کاری همه دستگاه ها قرار گیرد

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت همکاری و تدوین برنامه های راهبردی و عملیاتی گفت: اشتغال و بهبود معیشت مردم هدف دولت است و همه دستگاه های استان نیز باید این امر را در اولویت قرار دهند.

به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی عصر روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: همه برنامه و چشم اندازها باید در راستای توجه به تولید، اشتغال و بهبود معیشت مردم باشد.

وی افزود: ممکن است اطلاعات و آمار به نحو مطلوبی بیان شود ولی این گزارش عدد و ارقام زمانی ارزشمند است که مردم آثار آن را در زندگی، معیشت و سفره خود احساس کنند.

استاندار لرستان تاکید کرد: آمارسازی که همراه با بی دقتی و یا با هدف ارائه گزارش عملکرد مثبت باشد به هیچ وجه به نفع تولید، اشتغال و بهبود معیشت مردم نیست چراکه همه واقف هستیم در اغلب خانواده ها جوانان تحصیل کرده بیکار وجود دارد که از استاندارد شغلی برخوردار نیستند.

شاهرخی افزود: مسوولان باید به سمتی حرکت کنند تا بار مشکلات را از دوش مردم بردارند که در این راه همه باید با احساس مسوولیت، زیرساخت های لازم را فراهم و تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی با تاکید بر بازنگری در برخی روش های مدیریتی بیان کرد: با احترام به همه کارهای خوبی که انجام شده است اما اگر بدنبال جهش هستیم باید برنامه های خود را به صورت عملیاتی و راهبردی تعریف کنیم به این معنا که هر دستگاه امکانات خود را بسنجد و هدف گذاری کند.

استاندار لرستان بر ضرورت روحیه همکاری بین بخشی در دستگاه های استان تاکید و تصریح کرد: بدون شک تا چنین نگاهی در استان حاکم نباشد و همه دستگاه‌ها به یکدیگر کمک نکنند لرستان رو به جلو حرکت نخواهد کرد.

شاهرخی گفت: دستگاه های مختلف باید مشکلات همدیگر را همانند مسائل خود ببینند و برای رفع آنها همکاری و اقدام کنند و چنانچه این روحیه وجود نداشته باشد پیشبرد چندانی حاصل نخواهد شد.

وی خواستار کار تیمی و گروهی در لرستان شد و ادامه داد: صحبت از توسعه بدون تخصیص اعتبار قابل پذیرش نیست و به نظر می رسد این سخن نوعی رفع مسوولیت است بنابراین باید به دنبال راهکار و پیگیری تخصیص بودجه در سطوح مختلف بود.

وی بیان کرد: همچنین استفاده موثر از صنایع موجود، استقرار صنایع جدید و بهره گیری از ظرفیت های کلان حوزه نفت و گاز در استان صورت گیرد.

استاندار گفت: داشتن هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی افتخار نیست بلکه فعال بودن آنها مهم است بنابراین باید واحدهای راکد را اگر تاثیرگذار هستند فعال کرد در غیر اینصورت تغییر کاربری داد.

شاهرخی با تاکید بر افزایش ۱۲۰ هکتار سطح فعلی گلخانه های استان به ۲۴۰ هکتار تا سال آینده اظهار داشت: وظیفه هر دستگاه در قبال طرح های موثر و هدف گذاری شده مشخص و منابع مالی به موقع تامین شود.

وی بیان کرد: رسانه ها ناظران بر عملکرد مدیران هستند و برنامه راهبردی و عملیاتی استان باید در اختیار آنها قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha