قدرت پدافندی جمهوری اسلامی ایران با حملات دیشب تثبیت شد

دزفول-ایرنا- عضو هیات رییسه و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی حملات دیشب اسرائیل به کشورمان را یک مانور واقعی و جدی برای ارزیابی قدرت پدافندی جمهوری اسلامی دانست و گفت: قدرت پدافندی جمهوری اسلامی با این حملات تثبیت شد.

عباس پاپی‌زاده شنبه شب در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از زمان تشکیل باند جنایتکار رژیم صهیونیستی و معاهده بالفور، هر جنایتی که این رژیم توانسته در قالب حمایت‌های غرب و آمریکا انجام داده و هر بار آمریکا و غرب به عنوان سخنگوی رژیم صهیونیستی، تجاوزات به غزه، لبنان، ایران و عراق را با رسانه‌های قوی خود به عنوان حق دفاع از خود به دیگران القا کردند.
وی افزود: تجاوزهای پیش‌دستانه رژیم صهیونیستی تحت عنوان دفاع مشروع مطرح شده و با حمایت رسانه‌های قدرتمند خود به یک عادت تبدیل شده است.
نماینده مردم دزفول تاکید کرد: با این اقدامات، شرایطی یک سویه فراهم شده تا رژیم جنایتکاری مانند صهیونیست قوانین بین المللی را زیرپا گذاشته و سازمان ملل را یا به سخره بگیرد و یا به عنوان یک ابزار از آن استفاده کند.
پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: اکنون نیز در حالی که ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی و بنا بر حق طبیعی خود وعده صادق یک و ۲ را انجام داد که طبق قوانین بین المللی تایید شده و پذیرفته است، آمریکا و غرب برای رژیم صهیونیستی این حق را قائل شدند که رژیم صهیونیستی باید پاسخ بدهد ونوع پاسخ را نیز خودش تعیین کند.
این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حملات دیشب رژیم صهیونیستی نیز حق جدیدی بر اساس قوانین بین المللی با نظارت و داوری سازمان ملل ناتوان و ابزار دست غرب اسراییل وجود دارد و جمهوری اسلامی حق دارد برخورد کند ولی کشورهای غربی برعکس ادعای دیشب خود که رژیم صهیونیستی را به حمله دعوت می‌کردند، اکنون جمهوری اسلامی را به بهانه احتمال افزایش تنش در منطقه به عدم استفاده از حق قانونی خود دعوت می‌کنند.


وی ادامه داد: این در حالی است که اگر وعده صادق یک و ۲ نبود امنیت کشورمان خدشه دار می‌شد و کشورهای نقطه‌ای منطقه نیز که چشم طمع به این آب و خاک دارند امیدوار می‌شدند.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی از خود ضعف نشان دهد و نتواند از حق مسلم خود استفاده کند و پاسخ مناسبی بدهد دشمن جری‌تر خواهد شد.
پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: حملات دیشب اسرائیل، برنامه‌ای برای کنترل قدرت سخت و نرم جمهوری اسلامی توسط آمریکا، اروپا و کشورهای خائن منطقه و بهانه‌ای بود تا قدرت نرم جمهوری اسلامی را ارزیابی شود و بتوانند از طریق حمله رژیم صهیونیستی پدافند جمهوری اسلامی را محک بزنند و فضا را برای تهاجمات بعدی کشورهای دیگر فراهم کنند.
این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ چند دهه اخیر مقام معظم رهبری روی پدافندی موشکی و سیستم موشکی تهاجمی کشور که ۲ مکمل سپر دفاعی کشور هستند، نیروی بازدارنده‌ای به صورت ترکیبی برای کشور ایجاد شده است.
وی اظهارکرد: مقام معظم رهبری به صورت دوراندیشانه چند دهه روی سیستم دفاعی پدافند و موشکی تاکید کردند و جوانان غیور و انقلابی و دانشمندان کشورمان یک سیستم بومی پدافند هوایی و موشکی را در ۲۴ ساعت گذشته اجرا کردند.
وی افزود: به اعتقاد تحلیل‌گران اروپایی و رژیم صهیونیستی، ایران ابرقدرت نظامی منطقه است و این موضوع نه تنها سیستم بازدارنده قوی برای جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند بلکه اعتبار بین المللی برای ایران ایجاد کرده که به هیچ قدرتی وابسته نیست و حتی خودش تولید کننده‌ای برای کشورهای منطقه است.
وی این اقدام سلحشورانه فرزندان برومند و ارتش غیور ایران را خط بطلانی بر همه تصورات غرب و آمریکا دانست که تصور می‌کردند می‌توانند به پدافند جمهوری اسلامی ایران رخنه پیدا کنند و ضربه مهلکی به پیکر جمهوری اسلامی وارد کنند.
پاپی‌زاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در وعده صادق یک و ۲، قدرت موشکی خود را به منطقه و دنیا ثابت کرد و دیشب نیز قدرت پدافندی خود را به دنیا ثابت کرد.
این نماینده مجلس به کشورهای منطقه نیز پیشنهاد کرد به اصل خود بازگردند و برای کشورهایی که داعیه دفاع از ملت‌های عرب دارند نیز ابراز تاسف کرد که به کشورهای عربی خیانت کردند و طرف دشمن ملتهای عرب را گرفتند.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: فضا برای تعقل کشورهای خائن منطقه ایجاد شده تا با کمک جمهوری اسلامی اتحاد منطقه‌ای برای دفاع ایجاد کنند، نیروی دفاعی بازدارنده مشترکی در منطقه ایجاد کنند و به توانمندی جوانان غیرتمند جمهوری اسلامی تکیه کنند.

وی به واکنش‌های مردمی در حملات دیشب اسرائیل به ایران نیز اشاره کرد و گفت: مردم خیلی پخته عمل کردند و با وجود شبکه‌های به هم پیوسته رسانه‌ای غرب، قضایا را به خوبی تشخیص دادند.
وی ادامه داد: مردم کشورمان اکنون زندگی آرامی دارند و دلیل آن اعتماد آنها به نیروهای مسلح سپاه و ارتش است زیرا باور دارند نیروهای مسلح با بومی‌سازی نیروی دانش دفاعی در سطح یک جهانی به راحتی قادرند در مقابل قوی‌ترین ارتش‌های دنیا از امنیت کشورمان دفاع کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور در ساعات اولیه صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سامانه یکپارچه پدافند هوایی، هجوم رژیم صهیونیستی به نقاطی از مراکز نظامی در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام را رهگیری و مقابله موفق کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha