۲۵ هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شد

شهرکرد - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۲۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان استان توزیع شده است.

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، محسن مهدوی روز جمعه درخصوص روند توزیع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری افزود: سهمیه استان از محل کودهای شیمیایی در سال‌جاری ۳۲ هزار تن است.
وی افزود: توزیع این میزان کود شیمیایی بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش دارد.
مهدوی تصریح کرد: از مجموع ۲۵ هزار تن انواع کودهای کشاورزی توزیع شده بین کشاورزان استان ۱۷ هزار و ۹۲۰ تن ازته، سه هزار و ۹۶۰ تن فسفاته و سه هزار و ۵۷ تن پتاسه بود.
وی یادآور شد: این کودها با هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مراکز جهاد کشاورزی بخش‌ها از سوی ۴۵ کارگزار فعال فروش نهادهای کشاورزی شرکت خدمات حمایتی در شهرستان‌های استان از طریق صدور حواله در سامانه پایش توزیع شده است.
مسئول پایش و نظارت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال بیش از ۵۹ هزار و ۶۳۳ فقره حواله الکترونیک برای ۵۴ محصول زراعی و باغی صادرشده است.
علی‌اکبر میرزایی تاکید کرد: از این تعداد ۴۲ هزار و ۱۱۲ فقره برای محصولات زراعی و ۱۷ هزار و ۵۲۱ فقره برای محصولات باغی از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی به‌منظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند، مصرف بهینه کود کشاورزی، حذف واسطه‌ها و حواله‌های فیزیکی صادر شده که بیشترین حواله ۲۵ هزار و ۹۴۸ فقره برای محصول گندم بوده است.
وی افزود: سامانه پایش مواد کودی امکان رصد، کنترل سریع و به‌روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل‌ گیرنده را فراهم می‌کند.
میرزایی تصریح کرد: کودهای یارانه‌ای موجود در انبارهای استان قبل از توزیع آزمایش و آنالیز می‌شوند و کشاورزان می‌توانند با اطمینان کامل از این کودها که با برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی عرضه می‌شود، استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.
۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد اراضی استان زیرکشت محصولات مختلف است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha