۹۰ پروژه گردشگری در  اردبیل در حال احداث است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت: ۹۰ پروژه گردشگری با بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سطح این استان در حال اجراست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر یکشنبه در بازدید از طرح‌های گردشگری شهرستان نیر اظهار کرد: کمک‌های دولتی برای حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری ادامه دارد و در این رابطه بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی افزود: ۶ پروژه از ۹۰ پروژه گردشگری استان در شهرستان نیر در حال احداث است و با اعتباری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال مسیرهای دسترسی، برق‌رسانی و آب‌رسانی مجتمع‌های گردشگری نیر در حال اجراست.

محمدی ادیب گفت: برای بازگشایی موزه باستان‌شناسی شهرستان نیر آماده هستیم و توافقات اولیه با شهرداری نیر برای تامین نیروی انسانی لازم انجام یافته است.

او اظهار کرد: بازگشایی موزه نیر مطالبه عمومی بود و با توجه به فراهم شدن مقدمات آن، به زودی به بازگرداندن اشیا لازم و بازگشایی موزه اقدام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل افزود: شهرستان نیر ظرفیت‌های منحصر به فردی در حوزه گردشگری دارد که فرصتی برای حضور سرمایه‌گذاران در این شهرستان است و با تمام توان از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اجرای پروژه‌ها نویدبخش روزهای خوبی برای گردشگری شهرستان نیر و استان اردبیل است و امیدواریم در سال جهش تولید با مشارکت مردم شاهد جهش و رونق صنعت گردشگری باشیم.

فرماندار شهرستان نیر هم در این جلسه و بازدید گفت: با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اقدامات مناسبی در تامین زیرساخت‌ها و حمایت از پروژه‌های گردشگری شهرستان انجام گرفته و روند اجرای پروژه‌ها تسریع یافته است.

علیرضا حسینی افزود: یکی از نیازهای مهم شهرستان نیر در حوزه گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های لازم در مسیر و اطراف کاروانسرای شاه عباسی ثبت جهانی شده است که در این مورد به همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و سایر دستگاه‌های نیاز داریم.

شهرستان تاریخی نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha