۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85641711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان توحید سنندج به سه دستگاه پیشرفته پمپ قلب و ریه مجهز شد

سنندج- ایرنا- بیمارستان توحید سنندج برای ارتقای سطح خدمات درمانی قلب و عروق، به سه دستگاه پیشرفته پمپ قلب و ریه مجهز شد.

به گزارش ایرنا، رئیس بیمارستان توحید سنندج روز دوشنبه در این رابطه اظهار کرد: این تجهیزات پیشرفته که از مرکز قلب تهران به بیمارستان توحید سنندج انتقال یافته‌ است، امکان انجام پیچیده‌ترین عمل‌های قلبی را با بالاترین استانداردهای جهانی فراهم می کنند.

دکتر خالد فتحی زاده افزود: پمپ قلب که به آن دستگاه یا ماشین قلب و ریه، بای پس قلبی-ریوی، CPB وCardiopulmonary bypass نیز گفته می‌شود، دستگاهی است که می‌تواند در عمل‌های جراحی وظیفه‌ قلب و ریه‌ فرد را برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: این دستگاه در مواقع لازم مثل عمل جراحی قلب باز، ماشین قلب و ریه، به جای قلب عمل پمپاژ خون و به جای ریه عمل اکسیژن رسانی به خون را انجام می‌دهد.

رئیس بیمارستان توحید سنندج ادامه داد: عملکرد اصلی دستگاه، رساندن خون اکسیژن رسانی شده به مغز و دیگر اندام‌های حیاتی بدن است تا کادر جراحی بتوانند روی قلبی که خالی از خون و بی حرکت است به راحتی جراحی را انجام دهند.

دکتر فتحی زاده یادآور شد: خونی که به قلب باز می‌گردد ابتدا وارد دستگاه شده و سپس به رگ ها بازگشته و پس از اتمام جراحی، قلب دوباره شروع به کار می کند و دستگاه قلب و ریه از بیمار جدا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha