۷ آبان ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85642534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نبود لباس گرم برای آوارگان غزه در آستانه زمستان سرد

تهران- ایرنا- با سرد شدن هوا و نزدیک شدن به دومین زمستان از آغاز جنگ در غزه، آوارگان فلسطینی که در چادرها و پناهگاه‌های موقت در نزدیکی دریا زندگی می‌کنند، در تلاشی مذبوحانه برای گرم ماندن لباس‌های خود را از پتو می‌دوزند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از خبرگزاری رویترز، ندا عطیه ۳۱ ساله به همراه دیگر فلسطینی‌ها در چادری در نزدیکی ساحل در منطقه المواصی خان یونس در جنوب نوار غزه، لباس را اندازه می‌گیرند، می‌برند و می‌دوزند.

کار آنها در حالی که کاملا دستی انجام می‌شود بسیار پر زحمت است. آنها با کمبود برق، با استفاده از پدال‌های دوچرخه‌ای که با تسمه به چرخ خیاطی‌ آنها متصل است، برق تولید می‌کنند.

عطیه گفت: زمستان برای دومین بار (از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی در غزه) در راه است و مردم بدون لباس گرم هستند.

وی افزود: هیچ لباسی وارد نوار غزه نمی‌شود. از همین روی ما فکر کردیم که چگونه می‌توانیم راه حلی برای کمبود پارچه پیدا کنیم و این ایده به ذهنمان رسید که پتوها را به لباس‌های زمستانی تبدیل کنیم.

نبود لباس گرم برای آوارگان غزه در آستانه زمستان سرد
خان یونس در جنوب نوار غزه/ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۴ (۵ آبان ۱۴۰۳)

زمستان غزه با کاهش دما و بادهای شدید می‌تواند سخت باشد. بارندگی‌های شدید سال گذشته باعث آبگرفتگی برخی از پناهگاه‌ها شد.

بر اساس داده‌های سازمان ملل متحد، میزان کمک‌های بین‌المللی ورودی به غزه به پایین‌ترین سطح خود در طول سال رسیده، در حالی که نسبت به قحطی قریب‌الوقوع در این باریکه نیز هشدار داده شده است.

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و در پی ناکامی در عملیات طوفان الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی به رهبری حماس، جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

حملات رژیم اشغالگر قدس با حمایت‌های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت بیش از ۴۳ هزار و ۲۰ نفر منجر شده است و همچنین ۱۰۱ هزار و ۱۱۰ نفر هم مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha