خانواده اولویت سینمای ایران است

تهران- ایرنا- مدیر بخش انیمیشن سازمان سینمایی سوره گفت: طی سال‌ها خانواده، صیانت از ارزش‌ها و پیام اخلاق محور در سینمای ایران از اولویت برخوردار بوده زیرا خانواده بنیادی‌ترین امر اخلاقی جامعه ایرانی است.

به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیررضا مافی‌شیراز به دعوت آژانس صنایع خلاق روسیه در نشست «تغییر نهادهای ارزیابی انتقادی و کارشناسی در حوزه سینما» در نخستین مجمع بین‌المللی دیجیتال، رسانه و فرهنگ در مسکو شرکت و درباره پیام آثار سینمایی، تغییر نقش و کیفیت نقد فیلم و نوع نگرش غرب نسبت به آثار سینمایی و تحمیل فرهنگ از این طریق سخنرانی کرد.

در این نشست مافی‌ درباره هوش مصنوعی و آینده جهان سینما با ظهور پدیده‌های مدرن توضیحاتی ارائه داد و درباره ویژگی‌های نقد اظهار داشت: سینما برای ما علاوه بر همه وجوه مشترک آن، حامل پیام است حامل فرهنگ و اندیشه‌های غنی یک ملت است، گاهی این پیام قرار است ما را دگرگون کند و منتقد می‌بایست علاوه بر ارزش‌های زیباشناسی اثر، به این نکته توجه داشته باشد که قرار است باعث ایجاد چه دگرگونی در مخاطب در سراسر جهان شود.

وی افزود: بسیاری از فیلم‌های آمریکایی برای مردم آمریکا تولید نشده‌اند بلکه برای تغییر نگرش ما تولید می‌شوند با این هدف که همه را هم‌نظر و هم‌سلیقه کرده و به سمت مصرف آنچه آنان می‌خواهند سوق دهد.

مافی ادامه داد: سینمای غرب تلاش کرده تاریخ و اعتقادات مردم جهان را به امری موزه‌ای تبدیل کند اما ما وظیفه داریم در عین حفظ فرهنگ خود باهم گفت‌وگو کنیم و تعامل داشته باشیم و در این میان کسی حق ندارد، نگاه فرهنگی خود را به دیگران تحمیل کند.

وی درباره مفاهیم مندرج در سینمای ایران گفت: طی سال‌ها خانواده، صیانت از ارزش‌ها و پیام اخلاق محور در سینمای ایران از اولویت برخوردار بوده چراکه خانواده بنیادی‌ترین امر اخلاقی جامعه ایرانی است.

نخستین مجمع بین‌المللی رسانه و فرهنگ با حضور بیش از ۱۲۰ سخنران به صورت حضوری و برخط در نشست‌های موضوعی با هدف بررسی چشم‌اندازهای دنیای پس از هوش مصنوعی و رسانه‌های مدرن و راه‌های حفاظت از ارزش‌ها، محتوا و رسانه‌های آینده، تاثیر محتوا بر فرهنگ عمومی، برگزار شد.

از جمله موضوعات نشست‌ها که کارشناسان مختلف درباره تجارب کشورهای خود و پیش‌بینی آنها از آینده بحث کردند؛ «آیا بینندگان روسی به محصولات جنوب جهانی نیاز دارند؟»، «بازاریابی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای؛ افق‌ها و استراتژی‌های جدید»، «مدیریت رسانه به شیوه بانوان»، «آینده ارتباطات و ارتباطات برای آینده»، «رسانه‌های جدید و آینده جهان»، «ترانس مدیا به عنوان مسیری برای توسعه فرهنگ توده‌ای مدرن»، مسیر را برای چگونگی تعریف پروژه‌های چندرسانه‌ای و اتخاذ استراتژی‌های آینده برای شرکت‌کنندگان در این رویداد روشن‌تر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha