به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، سالار قاسمی روز یکشنبه در مراسم روز جهانی معلولان اظهار کرد: ساخت مدرسه استثنایی نسبت به مدارس عادی اولویت دارد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی در دوره جدید توجه به دانش آموزان را در صدر قرار داده است، افزود: روز جهانی معلولان با این هدف نامگذاری شده است که دانش آموزان استثنایی نیاز به ترحم ندارند، اگر همه دستگاهها ماموریتهای خود را به درستی انجام دهند، مشکلی برای این قشر ایجاد نمیشود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: گفته شده که از بودجه شهرداری باید برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با نیازهای ویژه بکار گرفته شود که اگر همین وظیفه را به درستی انجام دهند، از میزان بازماندگان از تحصیل افراد با نیازهای ویژه کم میشود.
قاسمی خاطرنشان کرد: موانع اجتماعی و پای کار نبودن دستگاهها و نهادها باعث محرومیت و شکوفا نشدن استعدادهای درخشان دانش آموزان استثنایی میشود سال گذشته دانش آموز با نیازهای ویژه در دانشگاه تهران درس خوانده است
وی با تاکید بر اینکه یک دانش آموز اوتیسم مدرسه خاص خود را میطلبد،گفت: در نظر آباد کرج یک خیّر برای دانش آموزان اوتیسم مدرسه میسازد و باید این اتفاق مدرسه سازی بیشتر از پیش رخ دهد.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: با دیدن استعداد دانش آموزان باید به آنها نقش دهیم، باید بدانیم که ایفای نقش زمانی است که استعداد آنها را کشف کنیم.
قاسمی افزود: آموزش و پرورش برای جامعه پایدار تلاش میکند و این در صورتی است که افراد براساس توانایی خود در جایگاه مناسب قرار گیرند.
وی با بیان اینکه سنگ بنای آموزش و پرورش استثنایی خیرین هستند، گفت: این سازمان خیر نهاد و تخصص نهاد است. زمانی کیفیت افزایش مییابد که اولیای این دانش آموزان آموزش های لازم را فرا گرفته باشند بنابراین مشارکت پذیری و کیفیت بخشی خانواده محور باید مورد توجه قرار گیرد.
علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای دانش آموز اظهار کرد: در سال ۱۹۹۲ براساس تصمیمگیری سازمان ملل ۳ دسامبر همزمان با ۱۳ آذرماه روز جهانی معلولان نامگذاری شد و در سراسر دنیا این روز گرامی داشته می شود.
وی افزود: روز جهانی معلولان ما را به سوی سه اقدام سوق می دهد که یکی از این اقدامات درک جامعه معلولان است که در این بین مهم ترین وظیفه ما در خصوص درک این جامعه فرهنگ سازی است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران دومین اقدام را معرفی دستاوردهای جامعه معلولان به جامعه برشمرد و گفت: سومین اقدام حمایت از جامعه معلولان است که در این راستا باید آحاد جامعه را برای تحقق حقوق و حمایت از آنها بسیج کنیم که فرهنگ سازی در این خصوص برعهده آموزش و پرورش است.
نظر شما