۱۰۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند

بجنورد-ایرنا-  معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۱۰۰ هزار دانش آموز استثنایی کشور در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان مشغول به تحصیل هستند. 

محمد مصطفوی روز یکشنبه در حاشیه زنگ مهر و مقاومت در مدارس خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دانش آموز که در مدارس تلفیقی تحصیل می کنند، مشکلات مختلف از جمله دیرآموزی و یا مشکلات خفیف بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی دارند اما قادر به تحصیل در کنار دانش آموزان در مدارس عادی هستند.

معاون پیشگیری، تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: ۸۰ هزار دانش آموز استثنایی کشور در گروه های مختلف معلولیت در یکهزار و ۷۰۰ مدرسه استثنایی زیر نظر سازمان آموزش و پرورش استثنایی تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم دانش آموزان استثنایی، تامین سرویس مدارس است گفت: امسال هزینه های سرویس مدارس برای این دانش اموزان رایگان است، شهرداری ها و این سازمان مکلف شده است که امسال تمامی این هزینه ها را تامین کند.

مصطفوی با اشاره به انجام طرح سنجش افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای ارائه خدمات توان بخشی، حدود ۸۴۰ مرکز سنجش آموزش، توان بخشی و مداخله به هنگام در کشور راه اندازی کرده است و هدف ما این است که سنجش، شناسایی و مداخله برای دانش آموزان با نیازهای ویژه از سن پایین انجام شود از این رو سنجش ها از چهار سالگی انجام می شود.

به گزارش ایرنا، ۱۸۰ هزار دانش آموزش استثنایی زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی کشور تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha