۱۷ آذر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85682478
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار زنجان: برای زیتون طارم نتوانستیم برندسازی کنیم 

زنجان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه زیتون کارهایی در استان انجام شده است ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: یکی از کارهایی که هنوز انجام نشده، برندسازی مشخص زیتون استان و ثبت آن است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ حسین محمدی روز شنبه در همایش گرامیداشت روز ملی و جهانی زیتون با بیان اینکه بیش از ۲۸ درصد از اراضی باغی استان زنجان مختص زیتون است، افزود: ۹۹ درصد این محصول در استان در طارم کشت و برداشت می شود از این رو رویداد ملی و جهانی زیتون هم باید در مهد این محصول یعنی طارم برگزار شود.
وی به چالش های پیش روی تولید زیتون در استان اشاره کرد و ادامه داد: محدودیت منابع آب در طارم یکی از این چالش هاست که در این خصوص کارهای خوبی انجام شده است ولی کفاف توسعه مزارع را نمی دهد.
محمدی اظهار داشت:بازنگری و اصلاح قواعد و مقررات در واگذاری زمین و حرایم روخانه ها از دیگر چالش های توسعه کشت زیتون در طارم است.
وی بر لزوم اختصاص تسهیلات کم بهره به تولیدکنندگان و باغداران زیتون تاکید کرد و افزود: زنجان متولی زنجیره ارزش راهبردی زیتون در کشور است از این رو باید هم افزایی های لازم را در استان شاهد باشیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در صادرات فرآورده‌های زیتون به خصوص روغن زیتون عملکرد قابل قبولی نداریم، گفت: در این زمینه باید تولید محصولات فرآوری شده را توسعه دهیم.
در حال حاضر زنجان استان اول کشور در حوزه زیتون است و ۴۳ درصد تولید زیتون کشور را برعهده دارد.
امسال سطح زیر کشت زیتون در استان زنجان ۲۰ هزار هکتار بوده که ۱۶ هزار هکتار آن بارور است، این میزان سطح زیر کشت امسال ۱۲ درصد بیشتر از سال قبل است ولی با این حال میزان تولید زیتون در سال جاری ۶۵ درصد به دلیل شرایط اقلیمی و افت درختان کاهش پیدا کرده است.
یکی از برنامه‌های استان زنجان در حوزه زیتون توجه به حوزه برندسازی و بازار فروش این محصول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha