ظرفیت شورای بین المللی زیتون برای برندسازی تولیدات ایران به کار گرفته شود

زنجان - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت شورای بین المللی زیتون جهت برندسازی تولیدات داخل ایران در دنیا تاکید کرد و گفت: این نهاد قدیمی سالانه جوایزی را برای محصولات مرتبط با زیتون اختصاص می‌دهد ولی تولیدکنندگان ایرانی در این رویدادها حضوری ندارند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا زبیب روز شنبه در ارتباط ویدیوکنفرانسی با آیین گرامیداشت روز ملی و جهانی زیتون در زنجان، افزود: شورای بین اللمللی زیتون از نهادهای قدیمی مستقر در اسپانیاست و در طول سال دوره های تخصصی مختلفی را در حوزه محصول زیتون برگزار می کند.

وی ادامه داد: این شورا سالانه جوایز مختلفی را به برندهای تولید زیتون به کشورهای عضو اعطا می کند که این جوایز باعث اعتبار تولیدکنندگان در دنیاست ولی تاکنون محصولات ایران در ایران رویدادها حضور نداشته است.

سفیر ایران در اسپانیا گفت: امیدواریم از سال آینده با حضور در این رویدادها شاهد جهانی شدن زیتون ایران و محصولات مرتبط با آن در دنیا باشیم.

زبیب با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد زیتون در اتحادیه اروپا در اسپانیا تولید می شود، افزود: این کشور ۱۷ درصد سهم تولید زیتون را در دنیا به خود اختصاص داده است.

وی به کامل بودن زنجیره صنعت زیتون در اسپانیا اشاره کرد و ادامه داد: در این کشور حتی پسماند فرآوری زیتون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

زبیب گفت: در اسپانیا در فناوری های مرتبط با زیتون با تکیه بر توان دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کارهای مختلفی انجام شده است و می توان با تقویت مناسبات دوطرفه از این ظرفیت ها بهره گرفت.

در حال حاضر زنجان استان اول کشور در حوزه زیتون است و ۴۳ درصد تولید زیتون کشور را برعهده دارد.

امسال سطح زیر کشت زیتون در استان زنجان ۲۰ هزار هکتار بوده که ۱۶ هزار هکتار آن بارور است، این میزان سطح زیر کشت امسال ۱۲ درصد بیشتر از سال قبل است ولی با این حال میزان تولید زیتون در سال جاری ۶۵ درصد به دلیل شرایط اقلیمی و افت درختان کاهش پیدا کرده است.

یکی از برنامه‌های استان زنجان در حوزه زیتون توجه به حوزه برندسازی و بازار فروش این محصول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha