برگزاری انتخابات نماینده مدیران مسئول برای بیستمین دوره هیات نظارت

تهران- ایرنا- انتخابات نماینده مدیران مسئول برای بیستمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات آغاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، انتخابات نماینده مدیران مسئول برای بیستمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات برای یک دوره ۲ ساله، روز سه‌شنبه، -۲۰ آذرماه- در سالن جلسات معاونت امور رسانه و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برای تشکیل هیات نظارت موضوع تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون مطبوعات، ۱۵۴ نفر برای نامزدی این دوره ثبت‌نام کردند که از این تعداد، در مجموع حضور ۱۱۲ نفر نامزد شرکت در این انتخابات مورد بررسی و تایید قرار گرفته است.

انتخابات نماینده مدیران مسئول در بیستمین دوره هیات نظارت بر مطبوعات از ساعت ۱۰ تا ۱۶ روز سه‌شنبه برگزار ‌می‌شود و حدود ۵۰ نفر رسما رقابت خود را آغاز کرده‌اند.

با توجه به این که افراد واجد شرایط برای رای دادن ۴ هزار و ۷۴۴ نفر هستند، فردی منتخب می‌شود که بیش از ۲ هزار و ۳۷۲ رای را از آن خود کند.

مطابق تبصره یک ماده ۳۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات چنانچه در مرحله اول، نصاب اکثریت مطلق مدیران مسئول احراز نشود، دور دوم انتخابات دوهفته پس از تاریخ برگزاری مرحله اول، با هر تعداد از مدیران مسئول واجد شرکت در انتخابات برگزار می‌شود و نماینده ایشان با رأی اکثریت شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

در این جلسه، بنا بر آخرین گزارش اطلاعات سامانه جامع رسانه‌های کشور، فهرست تعداد ۴هزار و ۷۴۴ نفر از مدیران رسانه‌های مجاز به شرکت در انتخابات (موضوع تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات) مورد تأیید قرار گرفت؛ مدیران مسئول این رسانه‌ها می‌توانند در روز انتخابات با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور و مشاهده مشخصات و مطالعه سوابق (رزومه) مندرج و اعلامی از ناحیه ایشان، نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند.

طبق تبصره ۴ ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات: «مدیران مسئولی که پروانه انتشار رسانه آنها به دلیل حکم قطعی دادگاه و یا ماده ۱۶ قانون مطبوعات توسط هیأت نظارت بر مطبوعات لغو نشده باشد و همچنین رسانه آنها مطابق ترتیب انتشار مندرج در پروانه صادره از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات به طور منظم منتشر شده باشد، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.»

شاخص نظم انتشار در مورد نشریات چاپی و الکترونیکی غیربرخط، گزارش اعلام وصول تأیید شده و درصد نظم انتشار مندرج در سامانه جامع رسانه‌های کشور و در مورد رسانه‌های الکترونیکی برخط (پایگاه‌های خبری) فعالیت منظم و مستمر با درج کد اعلام وصول الکترونیکی در رسانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha