به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین رمضانی روز پنجشنبه در نشست خبری با موضوع موفقیت گیلان در پروژه مهر ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ اظهار کرد: برای تحصیل دانشآموزان در تمام مناطق گیلان تدبیر شدهاست و همه کلاسهای درس استان معلم دارند.
وی در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست آموزش و پرورش گیلان در اجرای پروژه مهر اظهار کرد: گیلان در اجرای این پروژه در سال ۱۴۰۴ - ۱۴۰۳ از رتبه ۲۴ به جایگاه نخست ارتقاء یافت؛ انسجام درونی و تعامل بیرونی علل موفقیت آموزش و پرورش استان در کسب این جایگاه است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: کسب این عنوان بر اساس ارزیابی در موضوع ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی، کیفت بخشی و نامنویسی مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم، کیفت بخشی سلامت مدرسه، استفاده از مشارکت مردم، انتخاب و انتصاب مدیراین و اطلاع رسانی به دست آمد.
وی با بیان اینکه پروژه مهر یکی از کارکردهای بزرگ آموزش و پرورش برای بازگشایی سالانه ( آغاز سال تحصیلی) است ادامه داد: هدف آموزش و پرورش از اجرای پروژه مهر، عدالت آموزشی و تحصیل همه دانشآموزان است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: عدالت در توزیع نیروی انسانی، تعمیر و نوسازی فضاهای آموزشی، تعمیر، بازسازی و استانداردسازی از موارد مورد توجه در پروژه مهر برای آغاز سال تحصیلی دانش آموزان بود و مبنای اجرا نیز با ثبت نام دانشآموزان در سامانه (سیدا) انجام میشود.
وی با قدردانی از مدیران ادارات ۳۴ گانه آموزش و پرورش و شرکای آموزشی در کسب این موفقیت افزود: برگزاری نشستهای آموزشی و توجیهی با معلمان، مدیران و سرایداران مدارس، دقت در انتخاب مدیران واحدهای آموزشی و جابجایی مدیران کم کار، نقل و انتقال به موقع معلمان، استخدام هزار و ۵۰۰ نومعلم و برگزاری جشن شکوفهها (پیش دبستانی)، غنچهها (پایه اول ابتدایی) ، جوانهها (پایه هفتم) و زنگ مهر و ایثار در روز اول مهر اعم کارهای انجام شده در پروژه مهر بود.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در بخش دیگری از سخنانس با اشاره به موضوع مولدسازی بیان کرد: هم اینک ۱۱ ملک آموزش و پرورش در مرحله گذاشتن مزایده است و مولدسازی در حال اجراست.
وی بیان کرد: ۲۱ پژوهشسرای آموزش و پرورش در گیلان فعال است و یک پژوهش سرا نیز در راستای هوش مصنوعی فعالیت دارد.
استان گیلان دارای بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در حدود سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.
نظر شما