مصرف بهینه انرژی در مدارس آذربایجان‌غربی به صورت مستمر رصد می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف انرژی امری مهم و دارای اولویت است که باید در تمامی مدارس و دستگاه‌های اجرایی پیگیری و با جدیت رسیدگی شود، گفت: در این راستا، صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی در مراکز آموزشی به صورت مستمر رصد می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مطهری روز شنبه در نشست ویژه مدیران مناطق آموزشی آذربایجان غربی با موضوع مدیریت بهینه مصرف انرژی و نماد اظهار کرد: مدارس به عنوان محل تربیت و آموزش فرزندان، باید در خصوص مدیریت مصرف انرژی پیشقراول و الگو باشند و اینطور نباشد که در مدارس شاهد برخی بی‌نظمی‌ها و یا مشکلات در خصوص استفاده از انرژی باشیم.

وی ادامه داد: مصرف بهینه انرژی در مدارس و ادارات با رعایت دمای مناسب محیط اجرایی می‌شود و در این زمینه دستورالعمل‌های لازم تهیه و به مدارس ارسال شود تا مدیران مدارس به عنوان مسوول بهره‌وری نسبت به رعایت موراد لازم‌الاجرا دقت داشته باشند.

وی اضافه کرد: قطع گاز، برق و دیگر حامل‌های انرژی در مدارس غیرعقلانی است اما اینکه مدارس به این بهانه از مصرف درست دوری کنند و در مسیر خلاف حرکت داشته باشند، نیز غیرقابل قبول است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم نظارت جدی مدیران مناطق و نواحی نسبت به روند مصرف انرژی در مدارس افزود: مدیران مناطق با بررسی دقیق وضعیت استفاده از انرژی، از بروز مشکلات بعدی در مدارس جلوگیری کنند.

مطهری گفت: در زمینه مدیریت مصرف انرژی در ادارات آموزش و پرورش هیچ بهانه‌ای قابل قبول نخواهد بود و باید نسبت به رعایت دقیق الگوی مصرف و دمای مناسب محیط اقدامات جدی انجام پذیرد که امیدواریم در این خصوص با همکاری مدیران در سطوح مختلف شاهد تحقق بهره‌وری باشیم.

مصرف بهینه انرژی در مدارس آذربایجان‌غربی به صورت مستمر رصد می‌شود

وی با اشاره به فعالیت سامانه نماد نیز بیان کرد: در خصوص برنامه ملی نماد و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، خوشبختانه برخی مناطق آموزشی اقدامات بسیار خوبی دارند که امیدواریم تمامی مدیران نسبت به این امر توجه و دقت نظر کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان به عنوان سرمایه آینده کشور هستند و باید برای داشتن آینده سالم و ایمن از این قشر حمایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه جزئیات مربوط به برنامه ملی نماد و نحوه ارتباط‌گیری مناطق با دستگاه‌های متولی نیازمند ورود شخص مدیران مناطق است، افزود: حضور فرمانداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان‌ها نیز کمک شایانی به پیشبرد اهداف برنامه ملی نماد کرده است.

وی ادامه داد: هرگونه ارجاع مشکلات دانش‌آموزان به دستگاه‌های متولی باید تا پایان توسط آموزش و پرورش مورد پیگیری باشد و نتیجه این ارجاع‌ها در قالب گزارش‌های ویژه ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha