به گزارش ایرنا این اسناد از ابتدای سال جاری در ادارات ثبت اسناد منطقه یک و ۲ کرمان و واحد ثبتی ماهان صادر شده بود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در حاشیه نشست مشترک با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به منظور بررسی و رفع موانع حدنگاری موقوفات گفت: در نشست منطقهای امروز موانع حدنگاری موقوفات در شهرستانهای کرمان و ماهان مورد بررسی قرار گرفت.
سیدمهدی هاشمی اظهار داشت: تعیین تکلیف املاک وقفی علاوه بر صیانت از موقوفات، موجب تسهیل در صدور مالکیت اشخاص میشود و افراد میتوانند اسناد شش دانگی طلق دریافت کنند.
وی افزود: از همین رو صدور اسناد مالکیت موقوفات جزو برنامههای اولویتدار ما به شمار می رود و جلسات منظمی در خصوص شناسایی موانع حدنگاری و ارائه راهکار در خصوص رفع این موانع در حال برگزاری است.
دبیر شورای راهبری قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اظهارداشت: قانون الزام تکالیف متعددی برای دستگاههای مختلف اجرایی مقرر کرده است و تمامی دستگاههای اجرایی میبایست نسبت به مستندسازی و دریافت اسناد مالکیت خود اقدام کنند تا مشمول ضمانت اجراهای این قانون نشوند.
وی اضافه کرد: دستگاههای اجرایی علاوه بر اینکه باید طی ۲ سال اطلاعات املاک خود را در سامانه ساماندهی اسناد عادی به ثبت برسانند، باید پاسخ استعلامات را به صورت الکترونیک و آنی ارسال کنند.
نظر شما