حسین نازدار روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع طرح ساخت و ارتقای جاده مشهد - سرخس به جاده اصلی ۱۷۲ کیلومتر است که ۱۲۵ کیلومتر آن در سال های گذشته احداث شده و اکنون در حال بهره برداری است.
وی با بیان این که ۲.۵ کیلومتر از جاده اصلی مشهد- سرخس در طرح هادی شهر سرخس قرار دارد افزود: تاکنون عملیات اجرایی ساخت ۲ دستگاه تونل و پل بزرگ به عرض سه و طول ۲۰ متر انجام شده که از اقدامات مهم در اجرای این طرح بوده است.
مدیر طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در خراسان رضوی گفت: ترانشه برداری بزرگ در محدوده کوهستانی «مزداوند» در شهرستان سرخس با اجرای عملیات انفجاری بزرگ در منطقه آغاز شده و قرار است ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب ترانشه در مسیر جاده در حال احداث، خاک برداری شود که هم اکنون عملیات ترانشه برداری در جریان است.
نازدار افزود: عملیات باقیمانده در طول جاده مشهد- سرخس در سه قطعه ۲۷ کیلومتری از «گنبدلی» تا «چکودر»، ۹.۸ کیلومتری از چکودر تا مزداوند و ۷.۷ کیلومتری از مزداوند به سمت «آبروان» در حال اجراست.
وی ادامه داد: اعتبار مصوب این طرح در قالب ساخت جاده های قوچان- امامقلی- باجگیران، سبزوار- بردسکن- بجستان، مشهد-سرخس، دیهوک- نایبند به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار میلیون ریال در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.
شهرستان سرخس هم مرز با ترکمنستان با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۲ شهر سرخس و مزداوند و ۶۸ روستای بیش از ۲۰ خانواری است، ارتقا و ۲ بانده کردن جاده ترانزیتی سرخس- مشهد مطالبه مردم این شهرستان است که بیش از یک دهه از آن می گذرد و اکنون تسریع در تکمیل باقی مانده این طرح به خواست مردم شهرستان و همچنین شرکت های حمل و نقل بین المللی تبدیل شده است.
نظر شما