به گزارش ایرنا، سرهنگ رابعه جوانبخت روز شنبه در گفت و گویی افزود: تونل توحید و خیابان های قزوین و مولوی هم شاهد مثال تصادف جرحی موتورسیکلت سواران است و این معابر در رتبه های بعدی تصادفات جرحی موتورسواران قرار دارند.
وی تاکید کرد: به لحاظ قانونی تردد موتورسیکلت در تونلهای شهری ممنوع است اما باز هم شاهد این تخلف از سوی راکبان و در نهایت این تصادفات تلخ هستیم.
به گفته سرهنگ جوانبخت، ۲۲ تا ۲۵ درصد از میزان تصادفات موتور سیکلت سواران در ساعات ۱۲ ظهر تا هشت شب اتفاق میافتد.
وی این را هم گفت: ۳۵ درصد از بیشترین تصادفات جرحی موتور سیکلت سواران به دلیل عدم توجه به جلو است و از یاد نبریم که بیشتر موتورسیکلت سواران در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده میکنند که این موضوع در بروز تصادفات مهم است.
سرهنگ جوانبخت یادآور شد: ۵۷ درصد افراد در سنین ۲۵ الی ۳۵ سال، بیشتر دچار تصادفات جرحی و فوتی میشوند.
از سوی دیگر سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ هم با درخواست از راکبان موتور برای وارد نشدن به تونل توحید، گفت: انباشت گازهای آلاینده در تونل توحید بسیار بالا است و باعث مسمومیت موتورسواران می شود.
وی همچنین خبر داد: حوالی ساعت ۲ بامداد امروز در مسیر جنوب به شمال بزرگراه آزادگان یک دستگاه خودرو متواری با عابر پیاده برخورد کرد که در این تصادف عابر جان باخت.
ورود موتورسیکلت به مسیر ویژه اتوبوس حادثهساز شد
همچنین روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: مقارن ساعت ۱۸ جمعه در اثر برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در خط یک اتوبوس های تندرو در زیرگذر میدان امام حسین منجر به فوت یکی از موتور سواران این حادثه شد.
براساس این اعلام، جان باخته حتی کلاه ایمنی نیز نداشته است و برغماینکه بارها تاکید شده که وسایل نقلیه غیرمجاز به داخل مسیر ویژه اتوبوس وارد نشوند، اما باز هم شاهد اینگونه حوادث ناگوار هستیم.
نظر شما