کاهش ۲۷ درصدی آمار جانباختگان حوادث موتورسیکلت‌ها در پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از کاهش ۲۷ درصدی آمار جانباختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت در بازه زمانی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت روز دوشنبه درباره آمارهای مربوط به حوادث رانندگی موتورسواران در پایتخت اظهار کرد: آمار تصادفات موتورسیکلت نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو به کاهش است اما همچنان آمار افراد جان‌باخته کاهش نیافته است.

وی ادامه داد: برخی از تصادفاتی که باعث جان باختن موتورسیکلت‌سواران می‌شود ناشی از قرار گرفتن این وسیله در نقاط کور وسایل نقلیه به ویژه وسایل باربری و سایر وسایل نقلیه است.

سرهنگ جوانبخت یادآور شد: موضوع فرهنگ ترافیک و حفظ جان انسان‌ها و همچنین در اجرای «طرح ۱۰» تحت عنوان طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتورسواران تهرانی به همین موضوع اشاره شده است و با توجه به دلیل اهمیت بالای این تصادفات، این موضوع در دستور کار جدی پلیس راهور تهران بزرگ قرار دارد.

وی اظهار کرد: موضوع دیدن و دیده شدن یکی از پیش نیازهای اصلی برای همه استفاده‌کنندگان از جاده و در هنگام رانندگی است و در واقع رانندگان بیش از ۹۰ درصد اطلاعاتی که در حین رانندگی دریافت می‌کنند از این طریق کسب موقعیت و دیدن برداشت می‌شود، بنابراین دیده شدن و بهتر دیدن رانندگان در طول مسیر به کاهش تصادفات کمک بسیاری خواهد کرد.

کاهش ۲۷ درصدی آمار جانباختگان حوادث رانندگی موتورسیکلت‌ها در پایتخت

موتورسواران توسط رانندگان عبوری دیده نمی‌شوند

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: موتورسیکلت به خاطر ۲ ویژگی عمده‌ خود ابعاد متفاوت‌تری نسبت به خودرو دارد و شرایط و مانور بالای آن موجب می‌شود که در بسیاری از موارد توسط سایر رانندگان عبوری مشاهده نشوند.

وی به ماده ۱۶۵ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی مبنی بر اینکه «رانندگان موتورسیکلت نباید در یک خط عبور به موازات و در کنار خودروها حرکت کنند» اشاره کرد و گفت: موتورسیکلت‌ها نباید به موازات سایر خودروهای عبوری حرکت کنند زیرا در نقاط خارج از دید سایر رانندگان قرار می‌گیرند که خود منجر به تصادف می‌شود.

سرهنگ جوانبخت اظهار کرد: موتورسیکلت‌سوار در صورتی که در نقاطی حرکت کند که توسط سایر رانندگان عبوری چه کامیون‌سواران مشاهده نشوند ممکن است حوادث ناگواری برای آنها رخ دهد که حتی انتظار آن را نداشته باشند.

وی ضمن اشاره به تصادف پنجشنبه گذشته گفت: یک دستگاه موتورسیکلت به موازات نقطه کور کامیون در حال تردد بوده که در آخر تصادف منجر به فوتی شده است.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شهروندان این تصور غلط را کنار بگذارند که اگر در حین رانندگی در هر جایی قرار گیرند رانندگان توانایی مشاهده آنها را دارند، بلکه در نقاط کور به هیچ وجه مشاهده نمی‌شوند امکان بروز حوادث ناگوار وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره «طرح ۱۰» اظهار کرد: این طرح با عنوان ۱۰ راهکار طلایی برای ساماندهی و انضباط‌بخشی تردد موتور سیکلت سواران، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات در تهران در حال اجراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha