۱۵ دی ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 5334
کد خبر: 85710083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«عزیز» می‌تواند نقطه عطف کارنامه کارگردانش شود

۱۵ دی ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳
کد خبر: 85710083
صوفیا نصرالهی
«عزیز» می‌تواند نقطه عطف کارنامه کارگردانش شود

تهران- ایرنا- «عزیز» از آن فیلم‌هایی است که موقع دیدنش متوجه می‌شوید ساختنش جدا از بحث تماشاگر و دیده شدن، برای کارگردانش مهم بوده و همین باعث شده که این فیلم کوچک جمع‌وجور، تبدیل به اثری دلنشین شود.

فیلم آن‌قدر متواضعانه و نرم جلو می‌رود که سوژه‌ عجیب آن بدون خودنمایی به جای برانگیختن احساس تابوشکنی، حس حزن و اندوه در تماشاگر ایجاد می‌کند. در میانه کمدی‌های واقعا سخیف که این سال‌ها پرده سینماها را تسخیر کرده‌اند و از آن طرف فیلم‌های پرمدعای تو خالی که اسم هنر و تجربه یا حتی سینمای اعتراضی روی خودشان می‌گذارند، «عزیز» فیلمی است با بازی‌های خوب (بهترین بازی کارنامه‌ آزاده صمدی و روزبه حصاری)، قصه‌ متفاوت و از همه مهم‌تر فیلم به اندازه‌ای است؛ چه به لحاظ زمان، چه بروز احساسات و چه کنترل کارگردانی.

فیلم را باید یک‌بار دیگر ببینم تا دقیق‌تر درباره‌اش بنویسم اما حسم بعد از اولین دیدار فیلم این بود که موسیقی‌اش کم شود و همین تدوین حفظ شود، «عزیز» می‌تواند نقطه عطف کارنامه‌ کارگردانش شود. تا امروز که قطعا بهترین اثر مجید توکلی است.

فیلم سینمایی «عزیز» عاشقانه‌ای متفاوت از مجید توکلی به تهیه‌کنندگی سیدعلی احمدی با نقش‌آفرینی آزاده صمدی، روزبه حصاری، بهمن صادق حسنی، رضا عباسی، شیرین محسنی، عقیق بلوری و زنده‌یاد فاطمه محمدی این روزها در حال اکران در سینماهای سراسر کشور است.

در سومین اثر سینمایی مجید توکلی، کیوان مقدم مدیر هنری، محسن حسینی مدیر فیلمبرداری، علیرضا علویان طراحی و ترکیب صدا، عباس عباسی طراح گریم، آریا عظیمی‌نژاد موسیقی، کامران کیان‌ارثی مدیر صدابرداری، میثم مولایی تدوین، فرهاد قدسی اصلاح رنگ، بابک صالح طراح صحنه، هدا میرزایی طراح لباس، جواد رمضانی مدیر تولید، فرهاد قدسی اصلاح رنگ، محمدرضا جعفری جانشین تولید، محمد امین مدیر تدارکات، سینا بیگی دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، محمود آراسته طراح لوگو، محمد شکیبا طراح پوستر، کوروش جوان عکاس، مریم قربانی‌نیا مشاور رسانه‌ای و مسعود سلیمانی دستیار تهیه این پروژه هستند.

*منتقد سینما

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha