به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مسعود بهرامپور روز چهارشنبه در اجلاسیه مجمع بسیجیان دزفول با محوریت ارایه طرح «تقویت شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان دزفول» در سالن ایثار این شهرستان، مطالبه گری نخبگان را موجب رشد جامعه دانست و بیان کرد: گرفتار شدن دستگاهها به روزمرگی موجب شده تا تشکیل هیاتهای اندیشه ورز و بهره گیری از ظرفیت نخبگان برای کمک به کارآمدی دستگاهها و تحول اجتماعی بیش از پیش ضروری باشد.
وی با بیان اینکه مجمع بسیجیان دزفول رسالت مهم اندیشه ورزی برای حل مسایل این شهرستان را به عهده دارد، افزود: کار دقیق علمی و کارشناسی به منظور شناسایی چالشها و فرصتها و ارایه راهکارهای اجرایی و علمی و مطالبه گری اجرای طرحهای مطالعه شده بهترین سطح از مطالبه گری است.
امام جمعه دزفول گفت: بسیج با داشتن انبوه نیروی انسانی کارآمد در سنین و قشرهای مختلف دارای ظرفیت بسیار بزرگی در گره گشایی از مسایل، ارایه راهکارهای علمی و مطالبه گری است و در این زمینه مجمع بسیجیان دزفول باید پیشگام باشد.
وی با بیان اینکه مطالبه گری به معنای به چالش کشیدن جامعه نیست، افزود: مطالبه گری عالمانه، شناخت فرصتها و چالشها توسط نخبگان، کار علمی برای حل مسایل و ارایه راهکارهای اجرایی برای بهره گیری از فرصتها، حل مسایل و ارتقای کارآمدی دستگاهها است.
حجت الاسلام بهرامپور با بیان اینکه طرحهای خروجی هیاتهای اندیشه ورز بسیج دزفول باید در دستور کار دستگاههای این شهرستان قرار گیرد، گفت: برون رفت از مسایل اجتماعی در گرو هم افزایی و کار مشترک بخش دولتی و خصوصی و همچنین گروههای مردمی به عنوان حلقه واسط است.
وی همگرایی اجتماعی را ضروری دانست و افزود: مجمع بسیجیان دزفول باید با ورود علمی به مسایل و چالشهای مختلف شهرستان در قالب طرح عملیاتی، پیشنهادهای علمی خود را به دستگاهها ارایه کند.
امام جمعه دزفول، تعهد به جامعه را شرط کارآمدی هیاتهای اندیشه ورز دانست و بیان کرد: انتظار از نخبگان علمی و دانشگاهی دزفول، دلسوزی و حرکت مسوولانه و متعهدانه برای حل مسایل شهرستان به صورت علمی و کارآمد است.
وی خانواده، مدرسه و محله را سه رکن موثر در تربیت کودکان و نسلهای جدید دانست و ادامه داد: همگرایی میان این سه رکن میتواند موجب نهادینه کردن فرهنگ و تحول اجتماعی شود.
وی افزود: طرح پیشنهادی ارایه شده در این مجمع برای ایجاد هماهنگی میان خانواده، مدرسه و محله اقدامی ارزشمند است که باید اجرای آن در دستور کار باشد.
حجت الاسلام بهرامپور فرهنگ ایران اسلامی را غنی و پر بار دانست و گفت: ویژگی برجسته ایرانیان تحول خواهی و حرکت مستمر به سمت پیشرفت و ترقی است که دستگاههای فرهنگی باید از این ویژگی به عنوان یک فرصت برای کار فرهنگی خلاقانه و جدید استفاده کنند.
وی آسیب شناسی مدرسه، مسجد و محلات دزفول را ضروری دانست و افزود: سیاست گذاری نیازمند برنامه ریزی علمی، دقیق، کارشناسی و اجرایی است و در این زمینه بسترسازی برای نقش آفرینی نخبگان و هیاتهای اندیشه ورز مورد تاکید است.
امام جمعه دزفول گفت: آموزش و پرورش دزفول در عرصههای فرهنگی فعالیتهای خوبی انجام داده و در حال انجام است که باید همه ظرفیتهای شهرستان برای تقویت این رویکرد و تقویت حرکت فرهنگی در مدارس به کار گرفته شود.
طرح تقویت انجمن اولیا و مربیان دزفول اجرایی میشود
فرماندار ویژه دزفول نیز در این مجمع با تاکید بر ضرورت تربیت مدیرانی در تراز انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف خود در مسیر ترسیم شده جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید مدیرانی در تراز انقلاب تربیت کند.
علیرضا خردمند ادامه داد: تربیت مدیران تراز انقلاب در ردههای مختلف مدیریتی با وجود تمام اقدامهای انجام شده در آموزش و پرورش، با عقب ماندگیهایی مواجه است.
وی آموزش و پرورش و بسیج را ۲ رکن تربیتی مهم در جامعه دانست و بیان کرد: حرکت کشور در مسیر سازندگی موجب توجه به رشتههای مهندسی و غفلت از رشتههای علوم انسانی و تربیت مدیر شده است.
فرماندار ویژه دزفول تحقق دولت اسلامی را در گرو تربیت مدیران در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: طرح تشکیل «شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان» که در این مجمع توسط کارگروه تربیتی و پرورشی ارایه شد، پیوند دهنده ارتباط میان مساجد، مدارس و اولیا است.
وی افزود: اجرای این طرح نیازمند برنامه ریزی در شورای آموزش و پرورش دزفول است که این مهم در نخستین نشست این شورا در دستور کار قرار میگیرد.
مدارس دزفول به کانون تربیتی محله تبدیل شده است
مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در این مجمع با استقبال از طرح تقویت انجمن اولیا و مربیان دزفول و ایجاد هیاتهای اندیشه ورز ذیل شورای آموزش و پرروش این شهرستان گفت: اجرای موفق این طرح در دزفول، فرصت و امکان ارایه آن به کل کشور را فراهم میکند.
امیر ظاهر طحان با اشاره به میزبانی آموزش و پرورش دزفول از پنج رویداد استانی و ملی به طور همزمان افزود: دزفول در عرصههای مختلف در سطح آموزش و پرورش و هوش مصنوعی به الگویی در کشور تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه مدارس دزفول به کانون تربیتی محله تبدیل شده اند، گفت: طرح ملی تبدیل مدارس به کانون تربیتی محله به منظور همگرایی و همکاری نزدیک مدرسه، مسجد و خانواده در سال جاری تحصیلی در دزفول نیز عملیاتی شده است.
به گزارش ایرنا، فعالیت مجمع بسیجیان شهرستان دزفول در قالب ۶ کارگروه شامل کارگروههای اقتصاد و زیربنایی، آموزش، تحقیقات و فناوری، تعلیم و تربیت، سلامت و دفاع زیستی، زن و خانواده و کارگروه فرهنگی و اجتماعی از بهمن سال گذشته آغاز شده است و در این مدت هر کارگروه با احصای مسائل مبتلا به و اولویتدار شهرستان به ارایه راهکار عملی در زمینه تخصصی فعالیت خود اقدام کردند.
هیات اندیشهورز مجمع بسیجیان دزفول از مجموع طرحهای مطالعهشده کارگروههای مختلف، طرح کارگروه تعلیم و تربیت پیرامون «طرح تقویت شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان دزفول» به منظور تقویت فعالیت انجمن اولیا و مربیان و تحکیم ارتباط خانواده، مسجد و مدرسه را برای طرح در این مجمع انتخاب کرد. اهمیت، ضرورت اجرا و دستاوردها و نتایج پیشبینیشده با اجرایی کردن این طرح توسط دبیر این کارگروه در این مجمع تبیین شد.
طرح «شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان مدارس دزفول» به عنوان یکی از زیرمجموعههای شورای آموزش و پرورش به منظور تقویت ارتباط مسجد، مدرسه و خانواده ایجاد و در ذیل این شورا تشکیل هیات اندیشهورز برای مسئلهیابی و ارایه راهکارهای عملی تحقق اهداف ترسیمشده این سند، پیشبینی شده است.
در حال حاضر، آموزش و پرورش دزفول دارای حدود ۸۰ هزار دانشآموز و ۴۰۰ مدرسه است. از این تعداد، ۲۸۵ مدرسه به صورت دولتی و بیش از ۱۰۰ مدرسه غیردولتی فعالیت میکنند. همچنین، تعداد نیروی رسمی در این اداره به حدود پنج هزار و ۳۰۰ نفر میرسد.
شهرستان دزفول ۲۴۶ مسجد دارد که از این تعداد ۱۱۰ مسجد در شهر دزفول و ۱۳۶ مسجد در شهرها و روستاهای تابعه این شهرستان وجود دارد.
نظر شما