۱۵ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9357136
T T
۰ نفر
اختصاصی ایرنا/ دراعتراض به بدرفتاری باایرانیان ؟ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: باید با امارات مقابله به مثل کرد ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/15 سیاسی.امارات.رفتار حشمت اله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اعتراض به رفتار بد اماراتی ها در فرودگاه این کشور با مسافران ایرانی تاکید کرد: ما تاکنون تصور می کردیم این رفتار، موردی رخ داده اما با تداوم این رفتار، مقابل به مثل با امارات ضروری است.
حشمت الله فلاحت پیشه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تاکید بر اینکه مجلس روی این موضوع بسیار حساس است، افزود: وزارت خارجه موظف است حمایت کنسولی خود را از اتباع و مسافران ایرانی به عمل بیاورد و از طریق کنوانسیون های بین المللی با این اقدام امارات برخورد شود.
نماینده اسلام آباد غرب، رابطه با امارات را رابطه ای یک جانبه دانست و اضافه کرد: اکنون اماراتی ها از ایرانیان بیشترین سود تجاری و توریستی را می برند و در مقابل هم بیشترین توهین ها با ایرانیان را مرتکب می شوند.
این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم به خاطر دارند زمانی را که شیوخ و مسئولان امارات برای اینکه بتوانند با مسئولان ایرانی ملاقات کنند، روزهای طولانی در شهرهای جنوبی کشورمان برای اجازه ملاقات منتظر می ماندند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اشتیاق ایرانی ها برای کار و رابطه تجاری در امارات باعث شده که آنها احساس کنند؟ در خصوص توهین هایی که انجام می دهند با منع و مقابله ای از طرف ایران مواجه نخواهند شد اما باید بگویم بسیاری از مصلحت ها باید کنار گذاشته شود زیرا حیثیت ملی کشور ما در مقابل امارات متحده عربی که به سختی عمرش به سی سال می رسد، در خطر است.
سیام 9130** شماره 035 ساعت 12:28 تمام
۰ نفر