۲۷ خرداد ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 9509606
T T
۰ نفر
نهمین انتخاب / اخبار انتخابات ریاست جمهوری از شهرستانها(12) # شهرستانها، خبرگزاری جمهوری اسلامی 27/03/84 داخلی.سیاسی.انتخابات 84. * آمل * مشارکت بالای مردم شهرستان آمل در انتخابات موجب کمبود تعرفه های رای در بیش از 45 شعبه اخذ رای شد.فرمانداری شهرستان آمل ضمن تامین به موقع تعرفه این شعب در خواست هایی مبنی بردریافت صندوق جدیدبه علت پرشدن صندوقهای اولیه در برخی از شعب نیزداشت که نسبت به تامین این خواسته اقدام شد.روابط عمومی فرمانداری این شهرستان اعلام کرد. *** * بهشهر * 416 ناظر و سرناظر شورای نگهبان قانون اساسی بر 127 شعبه اخذ رای این شهرستان بهشهر نظارت دارند."عباسعلی شریعتی" رییس هیات نظارت این شهرستان گفت: برای صندوق هایی تا 700 نفر رای دهند دو ناظر و از 700 تا یک هزار و 200 نفر رای دهنده چهار ناظر و ازاین میزان بیشتر پنج ناظر در نظر کرفته شده است.در بهشهر از مجموع 41 صندوق اخذ رای تنها یک شعبه کمتر از پنج ناظر دارد. *** * بابلسر * حضور روستاییان در ساعات اولیه رای گیری پیش از رفتن به سر زمین در شهرستانهای آمل، بابلسر و بابل بیش از دیگر نقاط این استان گزارش شده است. مازندران منطقه ای کشاورزی است و اغلب رای دهندگان بعد از اتمام کار کشاورزی به صندوق ها مراجعه می کنند.مازندران حدود دو میلیون 850 هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها روستایی هستند.روستاییان این استان عمدتا در پایان روز وپس از بازگشت از اراضی کشاورزی اقدام به رای دادن می کنند.
*** * اردبیل *باتمدید مجدد زمان انتخابات تا ساعت 22 استقبال از رای گیری در ساعات شب دراستان اردبیل همچنان ادامه دارد.حضور گسترده مردم در شعبه های اخذ رای نسبت به ساعات قبل افزایش یافته و مردم در تمام شعبه های راگیری در صف های طویل منتظررای دادن هستند.به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای مختلف استان رای گیری در تمام شعبه های اخذ رای با استقبال پر شور مردم روبه رو شده است و تجمع رای دهندگان در برخی از شعبه ها همچنان ادامه دارد.
*** * ارومیه *استاندارآذربایجان غربی گفت:حضورمردم این استان در پای صندوق های رای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قابل توجه است.جمشید انصاری در جریان بازدید از شعب مختلف اخذ رای افزود : بدنبال بازدیدهایی که صبح و بعد از ظهر از برخی شعب اخذ رای در شهرهای ارومیه، سلماس و اشنویه داشتیم ، حضور مردم را چشمگیر دیدم.وی اضافه کرد : چنین به نظر می رسد مشارکت مردم در این دوره از انتخابات بهتر ازدوره هفتم مجلس شورای اسلامی است.دراستان دو میلیون و 877 هزار نفری آذربایجان غربی یک میلیون و 916 هزار و 929 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری هستند. *** * ارومیه *زوج عروس و داماد ارومیه ای جشن و شروع زندگی خود را با دادن رای به نامزد مورد نظر آغاز کردند. این زوج جوان بعد از ظهر روز جمعه با لباس عروس و دامادی ضمن متوقف کردن مراسم جشن درنیمه راه ، در شعبه شماره 82 اخذ رای از خودرو تزیین شده خود خارج و همراه دیگر اعضای خانواده خود در این شعبه حاضر وتکلیف خود را با دادن رای به جای آوردند. این عروس و داماد بعد از انداختن رای به صندوق هدف از حضور خود در پای صندوق رای را مشارکت موثر در سرنوشت و آینده کشور بیان کردند. *** * ارومیه *معاون سیاسی وامنیتی استانداری آذربایجان غربی ورییس ستاد اجرایی انتخابات استان گفت : نتایج انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری دراین استان تا ظهر روز شنبه اعلام می شود."عباس خورشیدی" افزود: کار شمارش آرا به محض اتمام کار رای گیری در سطح شعب اخذ رای آغاز می شود.وی در خصوص تعداد برک آرا نیز اضافه کرد : برک رای کافی جهت اخذ آرا مردم دراختیار فرمانداریها و بخشداریها قرار گرفته و دراین خصوص کمبودی درسطح شعب اخذ رای آذربایجان غربی وجود ندارد.وی افزود: یک میلیون 845 هزار برک رای برای اخذ آرای یک میلیون و 916 هزار و 929نفرواجد شرایط شرکت در انتخابات نهم ریاست جمهوری جمهوری این استان در سطح فرمانداریها و بخشداریهای استان توزیع شده است .
*** * یزد *استاندار یزد گفت: حضور مردم در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان بسیار گسترده تر از دوره های قبلی است."سید حمید کلانتری" پس از بازدید از تعدادی شعبه های اخذ رای افزود: حضور مردم صبح خیلی زیاد بود اما عصر صف های طولانی تشکیل شده است.وی اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات به حدی است که برخی شعبه های با کمبودتعرفه مواجه شدند.وی بااشاره به تمدید زمان برگزاری انتخابات از مردم استان خواست در مهلت قانونی با حضور در شعبه های اخذ رای به نامزد مورد علاقه رای دهند. *** * ساوه * فرماندار شهرستان ساوه گفت: باافزایش حضور مردم در شعبه های اخذ رای پنج شعبه اخذ رای در این شهرستان با کمبود تعرفه مواجه شدند. "علیرضا آشناگر"افزود:خوشبختانه مردم شهرستان ساوه در این دوره از انتخابات حضوری پر شور در انتخابات داشته اند وازدحام آنها در شعبه های اخذ رای باعث اتمام تعرفه های موجود در شعبه ها و نیاز به تعرفه اضافی شده است. وی افزود : با هماهنگیهای انجام شده، برای این شعبه ها تعرفه درنظر گرفته شده است تا مشکلی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشود.درشهرستان ساوه91 صندوق اخذ رای ثابت و سیار برای جمع آوری آرای مردم در نظر گرفته شده است. *** * ماهنشان *امام جمعه موقت ماهنشان اهمیت امانتداری ازدیدگاه آیات و روایات اسلامی را یادآورشد و گفت: صیانت از آرای مردم در انتخابات، امانتی است که حراست و نگهداری ازآن باید بسیار جدی تلقی شود.حجت الاسلام بهلولی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان ماهنشان بااشاره بـه لزوم شرکت گسترده ی مردم در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری، افزود: همه ی نامزدهای تاییدصلاحیت شده از سوی شورای نگهبان محبوب و محترم هستند.وی تاکید کرد:برای برگزاری انتخاباتی پر شکوه و سالم باید از تخریب این شخصیت ها پرهیز کرد. *** * تایباد * شعب اخذ رای در شهرستان تایباد همچنان شاهد حضور پر رنک مردم می باشد وجمعیت زیادی درانتظاررای دادن هستند.برابراعلام رییس هیات بازرسی شهرستان تایباد ، تاکنون حدود 60 هزار تعرفه مصرف شده و استقبال مردم در شهر و روستا از شعب اخذ رای همچنان ادامه دارد.در همین حال با کاهش گرمای هوا، از ساعت 18 بعدازظهر تجمع جمعیت درپای صندوقهای رای شروع شد و همچنان ادامه دارد.دربرخی شعب نیزحدود300تا400نفردرپای صندوقها در صف ایستاده اند.
*** * سراب * حضور چشمگیر مردم شهرستان سراب در استان آذربایجان شرقی در پای صندوق های اخذرای موجب پایان یافتن تعرفه های دریافت رای در احداقل 15 شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه شد.به دلیل حضور پرشور مردم سراب تعرفه های اخذ رای در 15 شعبه این شهرستان پایان یافته ومسوولان اجرایی درخواست تعرفه های اضافی کرده اند.همین گزارش حاکیست که حضور مردم در شعبات اخذ رای در شهرستان سراب در ساعات پایانی کار رای گیری بمراتب بهتر از ساعات پیش از ظهر است. *** (1647)
۰ نفر