۱ مهر ۱۳۸۶، ۰:۰۱
کد خبر: 9708782
T T
۰ نفر
سه هزار و 900 دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان پذیرفته شدند ..............................................................
زاهدان ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 01/07/86 داخلی.فرهنگی.آموزشی.دانشگاه.
رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و 900 دانشجو در سال تحصیلی جدید در این دانشگاه پذیرفته شدند.
دکتر احمد اکبری روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا بیان کرد: اکنون دانشگاه سیستان و بلوچستان یکی از دانشگاههای برتر و قطب علمی در جنوب شرق کشور محسوب می شود.
وی بیان کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان با توجه به وجود هیات علمی قوی و امکانات آموزشی متعدد از سطح مراکز آموزش عالی در حال توسعه، به توسعه یافته تبدیل شده است.
او ادامه داد: این ارتقا در شاخصهای مختلف علمی، پژوهشی، تشکیلاتی، خدمات رفاهی و فضای سبز ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: نظام اداری و تشکیلاتی این دانشگاه اکنون آن را در رتبه عالی دانشگاههای کشور قرار داده است.
او گفت: دانشکده های تربیت بدنی، ریاضی، الهیات و معارف اسلامی، مدیریت و حسابداری از ابتدای سال تحصیلی جدید به این دانشگاه اضافه می شوند.
وی ادامه داد: اکنون دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای 14 دانشکده است که 247 رشته و گرایش مختلف تحصیلی از مقطع کاردانی تا دکترای دوره های روزانه و شبانه در آن آموزش داده می شود.
رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان این دانشگاه در 97 رشته مقطع کارشناسی ارشد و 20 رشته دکترا(PHD) تحصیل می کنند.
او اظهار داشت: رویکرد علمی این دانشگاه، گسترش و توسعه تحصیلات تکمیلی در رشته ها و گرایشهای مختلف است.
وی گفت: امسال 900 نفر از دانش آموختگان دوره کارشناسی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی و غیردولتی پذیرفته شدند.
رییس دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: اکنون بیش از 21 هزار دانشجو در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند لذا پس از دانشگاه تهران بیشترین شمار دانشجو را در سطح کشور دارا است.
دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال 1354 با رشته مهندسی راه و ساختمان به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی استان فعالیت علمی خود را آغاز کرد.
دانشگاه زابل و دانشگاه دریانوردی چابهار از جمله دانشکده های زیر پوشش دانشگاه سیستان و بلوچستان بودند که ارتقا یافتند.ک/3 7306/565/660 شماره 078 ساعت 14:56 تمام
۰ نفر