۱۵ مهر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 9880900
T T
۰ نفر
قهرمان بوشهری دارنده مدال نقره پارالمپیک پکن از ورزش خداحافظی کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/07/15 ورزش.ورزشهای جانبازان و معلولین.دوومیدانی بوشهر - مهرداد کرم زاده قهرمان بوشهری دارنده مدال نقره رشته پرتاب دیسک پارالمپیک 2008 پکن و دومدال طلای جهانی در پرتاب وزنه معلولان گفت : به علت بیکاری و داشتن مشکل در تامین زندگی ، از ورزش قهرمانی خداحافطی می کنم .
وی روز دوشنبه در آیینی که شورای اسلامی و شهرداری بوشهر برای تجلیل از قهرمانان مدال آور بوشهری در پارالمپیک پکن برگزار کرده بودند،افزود: به رغم اینکه پرافتخارترین ورزشکار استان بوشهر در عرصه های بین المللی هستم اما در تامین معیشت زندگی به دلیل بیکاری با مشکل روبرو شده ام و به همین علت ورزش را کنار می گذارم .
کرم زاده اضافه کرد: تجلیل از قهرمانان عرصه ورزش رسالت اصلی شهرداری یا شورای شهر نیست بلکه متولیان ورزش باید برای حمایت از قهرمانان اهتمام ویژه ای داشته باشند.
دارنده مدال نقره پارالمپیک پکن اظهار داشت : در حالی که هزینه ماهانه آمادگی من برای شرکت در مسابقات بین المللی 15 میلیون ریال است تنها از صندوق حمایت از قهرمانان ماهانه 900 هزار ریال حقوق دریافت می کنم .
وی بیان کرد:به رغم اینکه تا سه دوره پارالمپیک دیگر می توانم برای کشور مدال کسب کنم اما بدلیل مشکلات معیشتی و بیکاری ورزش را کنار خواهم گذاشت .
کرم زاده گفت : تاکنون دو بار مدال طلا در مسابقات بین المللی کسب کردم و همه آنها را بعد از لطف خداوند مدیون دعای خیر مردم می دانم .
وی افزود:یک ورزشکارمدال آور درعرصه بین المللی متعلق به همه کشور است .
کرم زاده از مطبوعات و رسانه ها در طول دوره فعالیت ورزشی خود قدردانی کرد و حلالیت طلبید.
شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر روزدوشنبه از اردشیرماهینی و مهرداد کرم زاده قهرمانان مدال آور در پارالمپیک پکن تجلیل کردند.
رییس شورای شهربوشهر در این آیین گفت : تجلیل از افتخارآفرینی این ورزشکاران در عرصه های بین المللی کمترین ادای دین نسبت به این قشر است اردشیرمحمدی باغملایی افزود: اهدای لوح و جوایز به اندازه شان و منزلت این قهرمانان مدال آور نیست بلکه ارزش آنها فراتر از این مقوله است اما برای ترویج فرهنگ قدرشناسی و بزرگداشت قهرمانان این آیین برگزار شده است وی اضافه کرد: جوانان استان بوشهر باید با الگو قراردادن این قهرمانان بر افتخارات مردم این دیار در عرصه های مختلف بیافزایند.
محمدی باغملایی اضافه کرد: ورزشکارانی که در سطح بین المللی مایه فخر ومباهات جامعه ایرانی می شوند باید در سطح کلان کشور نیزبه رفع مشکلات آنان پرداخته شود.
وی گفت : بیکاری ، مشکلات مسکن و معیشت مدال آوران زیبنده نیست و باید این مشکلات برطرف شود.
شهردار بوشهر نیز گفت : مدالهای کسب شده توسط این قهرمانان نباید ملاک درجه واعتبار آنان قرار گیرد بلکه درجه قهرمانی آنها به الگوبودن از لحاظ شخصیتی برای جوانان مهم است . ;160# شاهپوررجایی افزود: شهرداری به عنوان یک مجموعه مرتبط با بخش های مختلف تجلیل از این قهرمانان را به نمایندگی از مردم فهیم شهر بوشهر انجام داده است . ;160# اردشیرماهینی جانباز 55 درصد و عضو تیم ملی هفت نفره فوتبال نشسته در مسابقات ورزشی پارالمپیک پکن تیم جمهوری اسلامی مقام سوم را کسب کرد.
وی گفت :شرایط مسابقات فوتبال هفت نفره بدلیل حضور تیم های قدر کشورهای شرکت کننده وسرمایه گذاری زیادی که در این رشته انجام می شود سخت است اما اولین مدال پارالمپیک بعد از 100 سال برای ایران عزیز کسب شد ماهینی افزود:این مدال را تقدیم به مردم عزیز کشور به خصوص مردم استان بوشهر می کنم .ک /2 675/539/628 شماره 056 ساعت 16:23 تمام
۰ نفر