روی پرده جشنواره چهل و دوم فیلم فجر

در جشنواره چهل و دومین فیلم فجر با اینکه شاهد تنوع ژانرها و توجه به فیلم‌ اولی‌ها در بخش‌های اصلی و جانبی بودیم، ژانر دفاع مقدس از قابل‌توجه‌ترین گونه‌های سینمایی بود که بیشترین تعداد فیلم در این حوزه ساخته و پخش شد. باید توجه داشت که علاوه بر فیلم‌های سینمایی که به طور مستقیم موضوع جنگ ۸ ساله و دفاع را به عنوان مضمون اصلی مطرح کردند، برخی فیلم‌ها نیز به طور غیرمستقیم به جنگ پرداختند و ارجاعاتی به آن دادند.
در این جشنواره با وجود اینکه شاهد تنوع ژانرها و توجه به فیلم‌ اولی‌ها در بخش‌های اصلی و جانبی بودیم، ژانر دفاع مقدس از قابل‌توجه‌ترین گونه‌های سینمایی بود که بیشترین تعداد فیلم در این حوزه ساخته و پخش شد. باید توجه داشت که علاوه بر فیلم‌های سینمایی که به طور مستقیم موضوع جنگ ۸ ساله و دفاع را به عنوان مضمون اصلی مطرح کردند، برخی فیلم‌ها نیز به طور غیرمستقیم به جنگ پرداختند و ارجاعاتی به آن دادند.
همچنین در میان ۳۳ فیلمی که در جشنواره چهل و دومین فیلم فجر امسال به نمایش درآمد، ۶ فیلم مربوط به پرتره مشاهیر فرهنگی و اجتماعی بودند که بیشتر آنها نتوانستند حق مطلب را ادا کنند و این استادان و شخصیت‌ها را به طور دقیق و عمیقی معرفی کنند.

برچسب‌ها

اخبار پرونده