تحولات لبنان، تله تنش یا یک جنگ منطقه‌ای؟

تهران- ایرنا- جنگنده‌های اسرائیلی بعدازظهر جمعه ششم مهرماه، ضاحیه جنوبی در لبنان، یعنی یکی از پرتراکم‌ترین نقاط جمعیتی بیروت را هدف حملاتی قرار دادند که به فروریختن چند ساختمان منجر شد و شمار زیادی به شهادت رسیده و مجروح شدند. صهیونیست‌ها در این حملات که از ۸۵ بمب سنگرشکن هر یک به وزن یک تُن استفاده کردند، «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و شمار دیگری از رزمندگان مقاومت را به شهادت رساندند. در واقع رژیم صهیونیستی در مواجهه با بن‌بست نظامی در غزه و تحت فشارهای بین‌المللی برای تن دادن به آتش‌بس، جبهه‌ دیگری در شمال اراضی اشغالی گشوده و اعلام کرده در حال زمینه‌چینی برای تهاجم زمینی به لبنان است.

در شرایطی که انواع حملات صهیونیستی به شرق و جنوب لبنان ادامه دارد و در اراضی اشغالی نیز پیاپی آژیر خطر حملات حزب‌الله به صدا درمی‌آید، باید گفت اسرائیل از بسیاری از خطوط قرمز عبور کرده تا نشان دهد هیچ ابایی از کشاندن زبانه‌های آتش جنگ به سراسر خاورمیانه ندارد و از اساس با همین هدف از تن دادن به هرگونه توافق آتش‌بس گریزان است.
با توجه به روند تحولات در منطقه به‌ویژه حملات وحشیانه و تروریستی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی لبنان، اداره کل پژوهش ایرنا در یک پرونده خبری در سلسله گزارش‌ها و تحلیل‌هایی، به واکاوی تحولات لبنان و روندی می‌پردازد که رژیم اسرائیل برای افزایش تنش‌ها و حرکت به سمت یک جنگ منطقه‌ای دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

اخبار پرونده