ساری- ایرنا- بازاندیشی برای مدیریت و توزیع مناسب سفر به نقاط مختلف مازندران در نوروز پیش رو یکی از اولویت‌های اساسی برای عبور از گردشگری تک بُعدی دریا و جنگل است که مسوولان از ماه های قبل تاکنون برای تحقق این امر در دیار علویان در تلاش هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مازندران در طول سال میزبان میلیون ها نفر از هموطنان اقصی نقاط کشور است و این تعداد جمعیت مسافر در ایام خاص از جمله تعطیلات نوروز فراتر از پیش بینی ها رخ می دهد.

سواحل دریا در بابلسر و نوشهر، تله کابین چالوس، جنگل های غرب مازندران همواره جزو پُرحضورترین مناطق استان برای مسافران به این خطه از شمال می باشد موضوعی که همواره جزو چالش های سفر از سوی مسوولان امر گردشگری مطرح می شود.

ترافیک طولانی مدت چند ساعته، کمبود فضاهای اقامتی و کاهش کیفیت خدماتدهی از جمله مهمترین چالش بخاطر عدم توزیع مناسب سفر در مازندران قلمداد می شود. اکنون مجموعه مدیریت گردشگری مازندران برای ایام نوروز پیش رو برنامه ای مدون پیاده کرده است تا بتواند توزیع مناسب سفر را برای هموطنان رقم بزند.

با این حال معرفی مقاصد جدید سفر ایده ای جدید که به بسته گردشگری مازندران اضافه شده و پیشتر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تعبیه اپلیکیشن معرفی جاذبه های گردشگری نقاط مختلف استان روند جدید مدیریت گردشگری را رقم زد و اکنون نیز در تکمیل این پازل توزیع مناسب سفر معرفی مقاصد جدید به صورت بنر و بسته ای در دستور کار قرار گرفته است.

دریاچه تلار قائمشهر

سفر به اعماق جاذبه های گردشگری مازندران

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت:گردشگری در این استنان نباید تنها به یک یا چند منطقه که بیشتر شناخته شده در میان مردم است خلاصه شود.

مهران حسنی با اشاره به اینکه مازندران علاوه بر داشتن جنگل های زیبا و سواحل دریا دل انگیز مملو از دیگر جاذبه های گردشگری است، افزود: این استان با دارا بودن بیش از سه هزار اثر تاریخی به همراه وجود مناظر دیدنی در اکثر نقاط داشته های خوبی را دارد.

وی ادامه داد: چشمه های آبگرم، آب بندان ها، موزه ها و همچنین آثار تاریخی از دیگر جاذبه های مازندران به شمار می روند که بدلیل معرفی نشدن از دید گردشگران مغفول مانده اند.

دستور ویژه استاندار برای معرفی جاذبه های جدید گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: اخیرا استاندار به فرمانداران به عنوان مسوولان ستاد شهرستانی خدمات سفر ابلاغ کرد تا با شناسایی ظرفیت های جدید مناطق گردشگری در قالب بنر و تابلو در ورودی شهرها و روستاها این مناطق را به مسافران معرفی کنند.

وی افزود: در انتخاب مقاصد جدید گردشگری در مازندران این احتیاط و دقت نظر وجود داشت تا مناطقی معرفی شود که دارای خدمات و امکانات موردنیاز گردشگران باشد و مسافران در دریافت این خدمات با مضیقه مواجه نباشند.

به گفته حسنی با توجه به اینکه بخش بیشتری از این جاذبه های گردشگری در مناطق روستایی قراردارد در کمیته دهیاری های ستاد اجرایی خدمات سفر از دهیاران و مسوولان روستا خواسته شد در مبادی ورودی مناطق خود جاذبه ها را معرفی کنند.

مازندران بیش از سه هزار روستا دارد که حدود نیمی از جمعت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان در این مناطق سکونت دارند. علاوه بر این در بخش گردشگری ۳۰ روستای هدف گردشگری به عنوان روستاهای شناخته شده در زمینه گردشگری می باشند که به جامعه هدف گردشگران معرفی شده هستند.

برچسب‌ها