اصفهان- ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: غرب بر روی ترویج فرهنگ خود بین نوجوانان و جوانان ایران اسلامی سرمایه‌گذاری کرده است و در این بین معلمان می‌توانند نقش بسیار موثری در ممانعت از این تربیت‌پذیری غلط داشته باشند.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با شماری از مدیران مدارس شاهد اصفهان افزود: یک معلم خوب می‌تواند شخصیتی چون امام راحل را برای دنیا تربیت کند، امام راحل همیشه از استاد خود ، مرحوم شاه آبادی با الفاظی چون "روحی لک فداک" یاد می‌کرد.
وی اظهار داشت: بنابراین نقش معلم در هویت بخشی و پرورش یک جامعه غیرقابل انکار است، براین اساس سرچشمه تعلیم و تربیت هر جامعه، آموزش و پرورش و معلمان آن هستند.
امام جمعه اصفهان افزود: براین اساس در دنیا فرصت‌های نصیب انسان می‌شود که می‌تواند سعادت ابدی را تضمین کند، معلم بودن و تلاش در نظام تعلیم و تربیت از این جمله فرصت‌های بی بدیل است.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس رسالت خطیرتری دارند که نباید نسبت به آن غفلت ورزید، گفت: خانواده شهدا، دِینی ثقیل بر گردن همه آحاد جامعه دارند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر فوق العاده رفتار معلم، نوع گفتار و موضع معلم در روح و روان دانش آموزان باید در این زمینه مراقبت بسیاری صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان نیز در این دیدار به بیان گزارش اقدامات، سیاست‌ها و امور انجام شده برای تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز در بهار تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار معلم رسمی در پنج هزار و ۷۰۰ مدرسه در سطح استان به این امر می‌پردازند.
محمدرضا ابراهیمی افزود: یکی از سیاست‌های اصلی نظام، تحصیل همه افراد در سطح کشور است و براین اساس ما چند مدرسه یک نفره داریم، همچنین ۷۶ مدرسه شاهد در سطح استان وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: هدف اولیه تشکیل مدارس شاهد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اهل بیت است، براین اساس جشنواره ای با نام "پرواز تا بی نهایت" بمنظور هدف یاد شده در سطح کشور وبه میزبانی اصفهان برگزار شد.