شهرکرد - ایرنا - رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه قضایی در راستای رسالت ذاتی خود و با هدف پیشگیری و مقابله با جرایم، با مجرمان و متخلفان انتخاباتی به صورت قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری چهارمحال و بختیاری، محمد رزم روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی افزود: تأمین سلامت و امنیت انتخابات در سایه حضور پرشور مردم از مهمترین هدف‌های ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی است.

وی بیان کرد: ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم انتخاباتی در راستای بند ۲ اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مصوبه‌های شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، بنا بر اهداف و سیاست‌های دستگاه قضا و عمل به تکالیف قانونی خود برای برگزاری انتخابات امن و سالم عمل کرده و شرایط لازم برای حضور پرشکوه مردم در انتخابات را فراهم می‌آورد.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب که انتخابات را موجب تقویت امنیت و منافع ملی دانسته‌اند، گفت: انتخابات موجب اقتدار نظام و تامین منافع ملی کشور و تجلی بخش این امر مهم مشارکت پرشور مردم است.

رزم بیان داشت: همه ما موظف هستیم با امانت‌داری، رعایت اصل بی‌طرفی و زمینه‌سازی رقابت سالم در انتخابات، فرامین رهبر معظم انقلاب را برای این امر مهم و سرنوشت‌ساز محقق سازیم.

در این جلسه با دستور رییس کل دادگستری استان مقرر شد کمیته‌های نظارت بر مدیران، اخبار و اطلاعات انتخاباتی، رصد فضای مجازی و نصیحت و ارشاد به منظور گسترش حوزه نظارتی ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم انتخاباتی استان تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، ۳۷۰ داوطلب در چهارمحال و بختیاری برای حضور در عرصه رقابت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.