امام جمعه شهرکرد: مشارکت بالا در انتخابات توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند

شهرکرد – ایرنا – نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مشارکت پرشور و آگاهانه مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری، تمام توطئه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را خنثی می‌کند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد روز پنجشنبه اعلام کرد که نماینده ولی‌فقیه در استان از دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست با اعضای هیات نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان افزود: دشمن در این شرایط حساس بر حضور نیافتن و یا مشارکت پایین مردم در پای صندوق‌های رای، دل بسته است.

وی اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی ایران، انتخابات جمهوری اسلامی ایران و میزان مشارکت را به دقت بررسی می‌کنند به همین دلیل است که باید همه دست‌اندرکاران امر انتخابات ضمن تامین سلامت، امنیت و امانت آرا، زمینه حضور بالای مردم را نیز فراهم کنند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی باید با دیگر کشورها متفاوت باشد، ادامه داد: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی باید برگرفته از اسلام، اخلاق اسلامی، تقوی دینی و خدامحوری باشد.

به گفته نکونام، انتخابات یکی از مصادیق جهاد فی سبیل‌الله و یکی از مظاهر جمهوریت نظام اسلامی است که امروز به عنوان یک الگو به جهان باید معرفی شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها صحبت از مردم، مردم‌داری و رای مردم می‌شود اما آنچه در جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد به خصوص در امر انتخابات،در چارچوب ارزش‌های دینی و اخلاق محور است.

امام جمعه شهرکرد گفت: اخلاق‌محوری، کرامت انسانی، عزت و عظمت انسانی از جمله اصولی است که در انتخابات جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار دارد.

نکونام صداقت را از جمله دیگر اصول انتخابات عنوان کرد و گفت: در جمهوری اسلامی برای مردم، رای و حضور مردم ارزش قائل است و مردم به معنای واقعی رکن نظام جمهوری اسلامی هستند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha