بیرجند - ایرنا - مسئولان، نهادها، شخصیت‌ها و تشکل‌های مختلف در خراسان جنوبی با صدور پیام‌های جداگانه، آحاد مردم را به حضور گسترده در انتخابات ۱۱ اسفند و خلق حماسه‌ای دیگر دعوت کردند.

به گزارش ایرنا، انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت ایران طی ۴۵ سال گذشته با حضور هوشمندانه در این عرصه همواره عزت، عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است و مشارکت حداکثری آحاد مردم در این رویداد سیاسی، پشتوانه‌ای برای امنیت ملی و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی خواهد بود.

خراسان‌ جنوبی هم پیشتاز مشارکت سیاسی و اجتماعی در کشور شناخته می‌شود به طوری که از نظر میزان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دومین استان کشور شد؛ از این رو مسئولان و نهادهای مختلف در پیام‌های جداگانه‌ای عموم مردم را به خلق حماسه‌ای دیگر فراخواندند.

دوست و دشمن به انتظار یازدهم اسفند نشسته‌اند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در پیام خود اظهار کرد: دوست و دشمن به انتظار یازدهم اسفند نشسته‌اند، دشمنی که همواره با اغوا و فریب، درصدد است افراد جاهل و بی بصیرت را از تعالی و افتخار باز دارد و این وظیفه بزرگ اجتماعی و نیز حق قانونی و دینی هر شهروند ایرانی را از او سلب کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: اما دوستان عزتمند و غیرتمند با اراده قاطع مصمم هستند در این انتخابات سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی با حضور حماسی خویش، شور و شعوری از خود نشان دهند که بیگانه را برای همیشه مایوس و ناامید کنند.

وی بیان کرد: مردم شریف و با بصیرت خراسان جنوبی در این مسابقه به خیرات، همچون گذشته گوی سبقت را خواهند ربود و قلب مبارک امام زمان علیه السلام و نایب بر حقشان را از خود راضی نگه خواهند داشت ان شاء الله.

شرکت در انتخابات مایه آبروی نظام است

شماری از علمای اهل سنت خراسان جنوبی نیز با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند، این حضور مردم را باعث ناامیدی دشمنان و تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل دانستند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند در این باره گفت: شرکت در انتخابات مایه آبروی نظام است و همه مردم باید مشارکت حداکثری داشته باشند. حضور پرشور در انتخابات حمایت از نظام و انقلاب است و وظیفه همه مردم است که در انتخابات شرکت کنند.

مولوی غلام حیدر فاروقی با اشاره به تاثیر رای مردم در عرصه داخلی و بین المللی افزود: تاثیر انتخابات در عرصه داخلی باعث اقتدار و پشتیبانی از نظام می‌شود و در عرصه‌های بین المللی هم دشمنان که تبلیغات سوء دارند و به دنبال توطئه و دشمنی بر علیه ما هستند، ناامید می‌شوند.

وی عنوان کرد: با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی اهل سنت همواره حضور حداکثری در انتخابات داشته و همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

امام جمعه اهل سنت بیرجند با تاکید بر حضور حداکثری مردم به خصوص جامعه اهل سنت در انتخابات و دعوت از آنان برای حضور گسترده در پای صندوق‌های رای گفت: شرکت در انتخابات وظیفه‌ ملی بوده که می‌طلبد مد نظر تمامی افراد جامعه قرار گیرد.

دعوت استاندار از مردم و جوانان

استاندار خراسان جنوبی هم امروز با صدور پیامی اظهار کرد: انتخابات به عنوان مهمترین مولفه مردم سالاری دینی، از برجسته ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در طول ۴۵ سال گذشته به صورت مستمر و بی وقفه مشارکت آحاد مردم در سرنوشت سیاسی کشور را به منصه ظهور درآورده و هر دوره موثرتر از گذشته، دشمنان را از همه دسیسه‌ها و خدعه هاشان ناامیدتر کرده است.

جواد قناعت گفت: انتخابات همانا صحنه باشکوهی از تجلی آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی در تحقق نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور و بزرگترین سرمایه نظام مقدس اسلامی است و بدون تردید حماسه‌ای که با حضور میلیونی مردم پای صندوق‌های رای رقم می‌خورد، تضمین کننده اقتدار نظام اسلامی ایران در عرصه‌های ملی و بین المللی بوده، هست و خواهد بود.

اینجانب ضمن قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری انتخابات در همه شقوق اعم از نظارت و اجرا و اعضای فعال در ستادهای شهرستانی، نامزدهای و هواداران آنان، رسانه‌ها، احزاب، گروه‌های سیاسی، مردم عزیز خراسان جنوبی به ویژه جوانان این دیار که هر کدام در پرشورتر کردن فضای انتخاباتی استان نقشی مهم ایفا کرده و می‌کنند، از همه مردم استان خراسان جنوبی دعوت می‌کنم با حضور گسترده و پرنشاط خویش، بر افتخارات این استان بیفزایند تا خراسان جنوبی همچون دوره‌های گذشته همچنان در بین استان های کشور، پرچمدار و طلایه دار مشارکت باشد.

آوردگاه اراده ملی

همچنین در پیام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی آمده است: انتخابات از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شاخص‌ترین نماد مردم سالاری دینی، مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور، آوردگاه اراده ملی و تجلی عظمت و اقتدار سیاسی ملت ایران در سطح جهان است.

در حال حاضر، دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی و دشمنان استقلال و آزادی، با زر و زور و تزویر و امپریالیسم رسانه‌ای و با حربه فرسوده و شکست خورده تحریم و فشار اقتصادی سعی دارند عزت و استقلال و سربلندی و عزم ملت ایران را سست کنند ولی ملت مقاوم و همیشه در صحنه، بار دیگر با گام‌های استوار و پر صلابت، همچون حضور حماسی و دشمن شکن خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، با مشارکت پرشور خویش در انتخابات و انتخاب افرادی انقلابی، اصلح و کارآمد؛ دشمنان ایران اسلامی را مایوس خواهند نمود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از عموم مردم ولایتمدار، بصیر و آگاه استان به ویژه جوانان هوشمند استان دعوت کرد با حضور بی‌بدیل و باشکوه خود در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن خلق حماسه عظیم سیاسی، با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (قدس سره)، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و شهدای گلگون کفن تجدید میثاق کنند.

انتخابات مظهر مردم سالاری دینی است

سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در پیامی تصریح کرد: انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی و مردم سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی طی ۴۵ سال گذشته آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت ناپذیر تلقی کرده و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره ابهت، عزت، عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات پیش رو، پیروی از خط امام خمینی رحمت الله علیه، لبیک به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و تجدید میثاق با شهیدان به خون خفته انقلاب است. این حضور شکوه آفرین، گامی بلند در مسیر استقلال و عظمت ایران اسلامی، تحکیم و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و خنثی کننده توطئه‌های شومی است که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم برای به زانو در آوردن ملت ایران طراحی کرده‌اند.

اینک همه ما در آستانه برگزاری انتخابات قرار گرفته‌ایم. جمهوری اسلامی ایران از آغاز تا به امروز، زنده بودن و پویایی خود را مرهون حضور حداکثری آحاد مردم در صحنه‌های مختلف به ویژه انتخابات بوده است و بدون استثنا هر موفقیتی که رقم زده و هر عزتی که حاصل می‌شود، هر تلاشی که در عرصه‌های مختلف نظامی، علم و فناوری، سیاسی، اجتماعی و ... به ثمر می‌نشیند، محصول اعتقاد به اسلامیت و جمهوریت در این نظام مقدس است.

سپاه انصارالرضا (ع) با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش رو، از اقشار مختلف مردم شریف استان خراسان جنوبی دعوت می‌کند بار دیگر با عزم و اراده خود در روز ۱۱ اسفند در پای صندوق‌های رأی حضور گسترده شان را به نمایش گذاشته و پاسداران این نهاد انقلابی نیز با امید و اطمینان به نصرت الهی همگام با آحاد مردم عزیز استان با افتخار در جشن شکوه جمهوریت ۱۴۰۲ شرکت خواهند نمود.

دعوت تشکل‌های فرهنگیان

جمعی از تشکل‌های فرهنگیان استان خراسان جنوبی در بیانیه‌ای از مردم برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ دعوت کردند.

در این بیانیه می‌خوانیم: اکنون که با گذشت ۴۵ سال از انقلاب شکوهمند و پرافتخار مردم ایران اسلامی، این ملت شریف و عزیز به قله‌های رشد و پیشرفت و تعالی نزدیک شده‌اند و با عبور از روزهای سخت و طاقت فرسای سال‌های گذشته به اوج عزتمندی و اقتدار در منطقه و جهان دست یافته‌اند؛ بار دیگر با نزدیک شدن به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید شاهد نقش آفرینی آگاهانه و حضور هوشمندانه آنها در میدان کنشگری سیاسی و اجتماعی برای تعیین سرنوشت ملت باشیم.

انتخابات و مشارکت در آن نماد اثرگذاری مردم و اراده عمومی است که بن بست‌ها را می‌شکند و اصلاح و بهبود وضعیت موجود را رقم می‌زند. این اختیار بزرگ و اثرگذار جلوه تعهد اسلامی و انقلابی مردمی است که همواره در سخت ترین شرایط نظام اسلامی و آرمان‌های متعالی آن را رها نکرده و با صلابت و غیرتمندانه اراده استوار و ایستادگی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

در این میان با توجه به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش خواص یعنی کسانی که از روی نقشه، فکر و تشخیص تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند، نقش مهم و وظیفه و تکلیف آنها وظیفه سنگینی است، زیرا حفظ جهت حرکت عمومی جامعه و جلوگیری از انحراف را به عهده دارند و اگر غفلت کردند و دچار تنبلی و سستی شدند ضربات تاریخی به ملت‌ها وارد خواهد شد.

از این رو ما جمعی از تشکل‌های وابسته به فرهنگیان و معلمان به عنوان پرچم داران آگاهی و دانایی بر خود لازم می‌دانیم با تاکید بر مشارکت حداکثری و دعوت مردم به حضور آگاهانه و هوشمندانه در انتخابات پیش رو، عموم مردم را به انتخاب نمایندگانی متدین و باتقوا، شجاع و آگاه، دلسوز و طرفدار محرومان و مستضعفان، باکفایت و معتقد به جوانان که با فساد مبارزه می‌کند و وابستگی به جریان‌های قدرت و ثروت ندارد، توصیه می‌کنیم و امیدواریم این انتخاب هوشمندانه زمینه ساز رسیدن به تمدن اسلامی و مقدمه سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) باشد.

ایفای نقش خانواده بزرگ اصناف

همچنین در بیانیه بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی خراسان جنوبی آمده است: ایفای نقش خانواده بزرگ اصناف در این انتخابات به منظور خنثی کردن توطئه‌های دشمنان وظیفه مهمی است که می‌بایست از سوی اتحادیه‌ها و آحاد اصناف به درستی برای اعضای صنفی بیان شود. رای و انتخاب اصلح تاثیر بسیاری در سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و آینده مردم عزیز کشورمان خواهد داشت.

وظیفه همه اصناف و بازاریان استان که خواهان عزت و سربلندی میهن عزیزمان هستند این است که حداکثر توان خود را برای پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه انتخابات به کار گیرند تا ان‌شاء‌الله به عنوان الگوی مردم میدان نقش تعیین کننده خود را در انتخاب فرد اصلح به معرض نمایش بگذارند چرا که حضور در انتخابات و انتخاب اصلح تنها راه تداوم عزت و سربلندی ایران عزیز و حل مشکلات خواهد بود.

اصناف و بازاریان با حضور پرشور و آگاهانه خود در پای صندوق‌های رأی اقتدار، آمادگی، اتحاد، همدلی، ولایت‌پذیری و بصیرت‌شان را در برابر هجمه‌های بی‌شمار دشمنان انقلاب اسلامی ثابت کرده و حافظ راستین و مستحکم آرمان‌های والای امام راحل، دفاع مقدس و مقاومت در میعادگاه ۱۱ اسفند خواهند بود.

جامعه سردفتران و دفتر یاران سراسر استان نیز از عموم مردم خراسان جنوبی برای شرکت در انتخابات ۱۱ اسفند دعوت کردند.

دعوت جامعه دانشگاهی

همچنین جامعه دانشگاهی خراسان جنوبی از جمله اساتید دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بیرجند، مردم را به حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات فراخواندند.

اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پیامی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و مردم استان را به حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند دعوت کردند.

در این پیام آمده است: بار دیگر در آستانه رویدادی ارزشمند در کشور هستیم تا ملت عزیز ایران اسلامی با حضور پرشور و گسترده در انتخابات پشتوانه‌ای محکم برای عزت، سربلندی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و دسیسه‌های دشمنان، فتنه انگیزان و بدخواهان این مرز و بوم را باطل خواهند کرد.

تشکل‌های دانشگاهی دانشگاه بیرجند هم طی بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حضور در انتخابات ۱۱ اسفند، از آحاد ملت ایران برای حضور پای صندوق‌های رای دعوت کردند.

مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نیز در پیام‌های جداگانه، آحاد مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کردند.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود.