یزد-ایرنا- دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت گفت: مردمی‌سازی در بخش اقتصاد برای تحقق شعار سال به معنای خصوصی‌سازی، واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی، فرصت های تولید و توزیع به همه اقشار جامعه است تا زمینه مشارکت در فعالیت های اقتصادی فراهم شود.

"مسعود پارسافر" روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برای تحقق شعار امسال که توسط رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده ، همه دستگاههای اداری و بخش های مختلف وظیفه دارند تا بسترهای لازم برای حضور مردم، سرمایه انسانی و نیروی کار عمومی در فعالیت های اقتصادی را آسان سازی و فراهم کنند و استفاده از سرمایه‌های خرد مردمی نیز در دستور کار قرار داشته باشد .

وی ادامه داد: تعاونی‌ها، صندوق‌های خانگی، اشتعال‌ های کوچک‌، کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی کوچک به عنوان نزدیک ترین و آسان ترین الگو برای تحقق شعار سال است و همه این بسترهای مردمی و آماده زمینه مناسبی برای مشارکت مردم است.

دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت گفت: البته در این مسیر باید از اقدامات شعاری دوری کرد و با توجه به مشورت اندیشه‌ورزان و صاحب‌نظران نسبت به استخراج اقدامات قابل اجرا و عملیاتی اقدام نموده و همراه با مشارکت و هم‌افزایی آحاد مردم برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تلاش کرد.

پارسافر افزود: در این فعالیت ها باید همه دیده شوند و افراد بدون سرمایه، کم‌سرمایه، سرمایه‌دار متوسط و سرمایه‌دار کلان در اقتصاد با جهت گیری صحیح مشارکت داده شوند تا مردمی سازی به درستی محقق شود و مانع زدایی و تسهیل گری باعث رشد و شکوفایی فعالیت ها می شود.

وی اظهار داشت: تحقق شعار سال به عنوان ماموریت شرعی و قانونی برای همه ما است و باید با همراه‌سازی صاحب نظران و جلب اعتماد عمومی و طراحی میدان های دارای ظرفیت جهت حضور مردم در فعالیت های اقتصادی برای جهش تولید و جهش اقتصادی تلاش کرد و این هدف با مشارکت همه بخش ها قابل دسترسی است.

دستیار استاندار یزد در امر مردمی‌سازی دولت گفت: دولت سیزدهم از مردم و برای مردم است و برای مردمی‌سازی اقتصاد با قوت و برنامه پای‌کار آمده است همچنین برداشتن موانع در جهت مردمی‌سازی اقتصاد و ایفای نقش مردم در این زمینه از مهم ترین برنامه های سال جاری همه دستگاههای اجرایی یزد قرار دارد.