زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: ناپایداری‌های جوی در مناطق مختلف استان تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه می‌یابد.

ارسطو محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ طی این مدت در نوبت بعدازظهرها شاهد رگبار پراکنده باران و وقوع رعد و برق به خصوص در مناطق کوهستانی و ارتفاعات خواهیم بود که این ناپایداری ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: روزهای پایانی هفته شرایط جوی مستقر در استان منجر به آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آبهای محلی در برخی نقاط استان خواهد شد.

محمدی اظهار داشت: طبق آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان مناطق مختلف استان امروز غالبا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و تا روز سه شنبه دمای هوا به طور نسبی افزایش می یابد.

وی با اشاره به میزان بارندگی های روی داده در استان طی شبانه روز گذشته، ادامه داد: در این مدت بیشترین میزان بارندگی از شهر قیدار با ۲۲ میلیمتر گزارش شد.

محمدی دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۲۸ درجه، ابهر ۱۲ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۲۰ و ۳۳ درجه، قیدار ۱۱ و ۲۶ درجه،‌ حلب ۱۴ و ۳۵ درجه، گرماب ۱۱ و ۳۱ درجه، سلطانیه ۱۰ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۱۳ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.