۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85514541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رگبار باران و رعد و برق در استان زنجان پیش بینی شد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی روزهای آینده در برخی مناطق استان رگبار باران، بارش‌های پراکنده و وقوع رعد و برق پیش بینی شد.

ارسطو محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است که در بعدازظهرها شاهد وزش باد و افزایش ابر خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، اظهار داشت: وقوع بارش های رگباری محلی و نقطه ای و آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها تا آخر هفته دور از انتظار نیست.

محمدی به هم استانی ها توصیه کرد:‌ طی این مدت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تردد و توقف نکنند و در ارتفاعات نیز به جهت وقوع رعد و برق حضور نیابند.

وی ادامه داد: طی روزهای پیش رو دمای هوا در مناطق مختلف استان به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

محمدی، دمای فعلی شهر زنجان را ۲۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۴ و ۳۲ درجه، خرمدره ۱۵ و ۳۱ درجه، آب‌بر ۲۳ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۲ و ۳۰ درجه،‌ گرماب ۱۳ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha