امضا تفاهم نامه بين كميته امداد و آموزش و پرورش تهران براي توانمندي دانش آموزان نيازمند

تهران - ايرنا - تفاهم نامه همكاري بين مديران كل كميته امداد امام خميني(ره) استان و آموزش و پرورش شهر تهران امروز در راستاي ارائه خدمات شايسته تر و ارتقاي توانمندي دانش آموزان نيازمند تحت حمايت كميته امداد به امضا رسيد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره) استان تهران، در راستاي توانمندسازي جامعه هدف دانش آموزان نيازمند تحت حمايت اين نهاد، تفاهم نامه همكاري بين كميته امداد استان و آموزش و پرورش شهر تهران با هدف ارائه خدمات خداپسندانه و شايسته تر به دانش آموزان نيازمند و نهادينه سازي همكاري ها در ابعاد حمايتي و بهره گيري از ظرفيت هاي آموزش و پرورش بين دو دستگاه به امضا رسيد.
محسن وليئي در اين مراسم با اشاره به خدمات فرهنگي اين نهاد به جامعه هدف، اظهار كرد: يكي از محورهاي اساسي فعاليت هاي كميته امداد در زمينه امور فرهنگي و ارائه خدمات موثر به افراد نيازمند جامعه است.
وي با تاكيد بر فراهم آوردن تسهيلات و امكانات‎ لازم براي‎ ادامه تحصيل دانش‌آموزان نيازمند گفت: اين نهاد با رسيدگي به مسائل آموزشي و تربيتي دانش‌آموزان‌، دانشجويان و طلاب مورد حمايت و برگزاري اردوهاي مختلف مانند اردوهاي زيارتي مشهد مقدس‌ در تلاش براي رشد و اعتلاي فرهنگ اصيل ايراني اسلامي در بين خانواده‌هاي مورد حمايت است.
مدير كل كميته امداد استان تهران با بيان اينكه 13هزار و 800 دانش‌آموز و سه هزار و 700 دانشجو تحت پوشش كميته امداد استان تهران هستند، يادآور شد: اين نهاد با پرداخت شهريه دانشجويان رشته‌هاي تحصيلي مصوب به ويژه در رشته هاي فني و حرفه‌اي و علمي، كاربردي در صدد است تا موجب رشد رشته ها كارآفرين در جامعه شود.
وي با اشاره به اجراي طرح حرفه آموزي توسط كميته امداد امام خميني (ره)، بيان كرد: درواقع دانش فني و مهارت هاي حرفه اي كليد اصلي موفقيت در فعاليت هاي اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي به شمار مي رود، به همين جهت كميته امداد استان تهران آموزش هاي فني و حرفه اي را در اولويت برنامه توانمند سازي قرار داده است.
وليئي تصريح كرد: رويكرد كميته امداد امام خميني (ره) به سوي سرمايه گذاري براي برگزاري آموزش هاي مبتني بر اشتغال پايدار ومتناسب با بازار كار و پتانسيل موجود در سطح استان از طريق آماده سازي نيروي كار ماهر براي واحد هاي توليدي و خدماتي است.
وليئي خاطرنشان كرد: علاوه بر تعليم و تربيت دانش آموزان نيازمند موجبات توانمندي و ارتقاء شغلي آنان را نيز فراهم مي شود.
مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران نيز در اين مراسم اظهار كرد: آموزش و پرورش و كميته امداد مي توانند با اجراي برنامه هايي خوب همكاري و تعاملات موثري در مسير اهداف تعيين شده داشته باشند.
اسفنديار چهاربند افزود: اگر دانش آموزي دچار كمبود و مشكل شود اين مشكلات در روند تحصيلي وي تأثير خواهد گذاشت و اقدامات كميته امداد در راستاي كمك و حمايت از دانش آموزان نيازمند زمينه ساز تعليم و تربيت است.
مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران، با تاكيد بر فرهنگ سازي و تقويت روحيه نيكوكاري گفت: همكاري و تعامل اين دو دستگاه موجب ارتقائ آگاهي مخاطبان و اثر بخشي ويژه در مسير ترويج فرهنگ احسان و نيكو كاري در جامعه باشد.
چهاربند تصريح كرد: در راستاي تحقق اين مأموريت به منظور تامين منافع اجتماعي شهروندان با استفاده از ظرفيت هاي موجود در اين دو دستگاه مي توان موفقيت دانش آموزان نيازمند را در جامعه افزايش داد.
وي يادآور شد: با توجه به اينكه فرهنگ مشاركت در امور نيكوكاري نزد مردم وجود دارد بايد با انتقال آن به نسل آينده اين مشاركت را در جامعه حفظ كنيم.
مدير كل آموزش و پرورش شهر تهران، با بيان اينكه توسعه فرهنگ نيكوكاري در برنامه هاي درسي نيز پيش بيني شده است، گفت: ساختن آينده كشور بدون مشاركت مردم به ويژه نسل آينده اتفاق نخواهد افتاد مگر آنكه نسل آينده از اين تجربه در بزرگسالي به شايستگي در مسير پيشبرد اهداف نظام استفاده كنند.
گفتني است كه در اين تفاهم نام شناسايي دانش آموزان نيازمند، ارائه خدمات علمي، آموزشي، مهارتي، فرهنگي و تربيتي و كمك به رفع آسيب هاي اجتماعي بين دانش آموزان نيازمند، جذب مشاركت هاي مردمي و نشر فرهنگ انفاق با استفاده از تجهيزات و امكانات و ظرفيت هاي موجود طرفين، توافق و همكاري در راستاي برگزاري مناسبت هاي ملي نظير جشن عاطفه ها و نيكوكاري، ايجاد زمينه لازم براي اجراي طرح هاي مشاركتي كميته امداد نظير؛ طرح ياسين، ياوران امداد، احسان دانش آموز و غيره در متن آن منظور شده است.
تهرام/1699//1348