۲۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۳۶
کد خبر: 81845533
T T
۰ نفر
آزمون عملي تربيت بدني در دانشگاه رازي كرمانشاه در حال برگزاري است

كرمانشاه - ايرنا - نماينده آزمون عملي تربيت بدني غرب كشور گفت: دانشگاه رازي كرمانشاه ميزبان آزمون ورودي به رشته تربيت بدني و علوم ورزشي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا علي اشرف خزايي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: داوطلباني از استان هاي همدان، كردستان و كرمانشاه در اين آزمون شركت كرده اند.
وي تصريح كرد: 242 داوطلب زن و 208 داوطلب مرد در اين آزمون دو روزه شركت مي كنند.
وي اظهار كرد: اين آزمون براي داوطلبان ورود به دوره كارشناسي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور برگزار مي شود و شركت كنندگان با شركت در آزمون سراسري از طريق سازمان سنجش معرفي شده اند.
خزايي در خصوص جزييات آزمون سراسري عملي تربيت بدني گفت: چكاپ بدني و مراجعه به ايستگاه هاي ورزشي از جمله موارد آزمون عملي است كه نمرات آنان به صورت محرمانه به سازمان سنجش ارسال مي شود.
وي با بيان اينكه نتايج نهايي توسط سازمان سنجش برگزار مي شود، تصريح كرد: بيشتر تمايل داريم افرادي كه ورزشكار بوده و به ورزش علاقه دارند به اين سمت كشيده شوند.
به گفته نماينده آزمون عملي تربيت بدني غرب كشور، متاسفانه در برخي موارد مي بينيم داوطلباني كه خواهان ورود به دانشگاه دولتي هستند از سر ناچاري به دانشكده تربيت بدني قدم مي گذارند.
آزمون عملي ‌براي كليه‌ معرفي‌ شدگان‌ خانم در روز جاري و آقايان در روز جمعه برگزار مي‌ شود.
گروه تربيت بدني و علوم ورزشي در سال 1373 در دانشكده ادبيات و علوم انساني راه اندازي شد و از همان سال دانشجوي كارشناسي پذيرفت.
از سال 1375 گروه تربيت بدني در مقطع كارشناسي ارشد (گرايش عمومي) دانشجو پذيرفت.
در اسفند ماه 1376 گروه تربيت بدني از دانشكده ادبيات وعلوم انساني جدا و مستقلاً به دانشكده تربيت بدني ارتقا يافت اما كماكان در ساختمان دانشكده ادبيات وعلوم انساني به فعاليت خود ادامه داد تا اينكه نهايتاً در سال 1381 كاملاً از دانشكده ادبيات منفك و به پرديس دانشگاه رازي (محل فعلي اداره تربيت بدني دانشگاه) انتقال يافت.
7460/8066