۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۰۶
کد خبر: 81857664
T T
۰ نفر
فدراسيون سواركاري از برگزاري مسابقات اسب هاي ايراني حمايت مي كند

تويسركان- ايرنا- مسئول مسابقات اسب هاي ايراني فدراسيون سوار كاري كشور گفت: اين فدراسيون با استفاده از تمامي ظرفيت و توانمندي هاي خود از برگزاري مسابقات اسب هاي ايراني حمايت مي كند.

مهدي بختياري شنبه در حاشيه آغاز به كار باشگاه اسب سواري تندر در تويسركان در گفت و گو با ايرنا افزود: در سالهاي گذشته به دليل اتخاذ سياست هاي نادرست، اسب ايراني به جايگاه در خورشان خود دست نيافته بود.
وي اذعان كرد: در دو سال اخير به همت فدراسيون اسب سواري، مقوله حمايت از علاقمندان و پرورش دهندگان اسب ايراني در دستور كار قرار گرفته است.
بختياري از برگزاري مسابقات سوار كاري ويژه اسب هاي ايراني با همكاري علاقمندان و پرورش دهندگان اين نوع نژادها خبر داد و اضافه كرد: وزارت ورزش و جوانان نيز با هدف حضور و نمايش اسب هاي اصيل ايراني در عرصه هاي مختلف و بازگشت به دوران اوج خود، از برگزاري مسابقات اسب هاي ايراني حمايت مي كند.
وي اظهار كرد: در طول يك سال اخير 10 مسابقه اسب هاي ايراني در كشور برگزار شده و برگزاري سه دوره ديگر از اين مسابقات تا پايان سال جاري در دستور كار قرار گرفته است.
بختياري خاطرنشان كرد: سازمان ورزش و جوانان تلاش خود را براي تخصيص اعتبارات مالي لازم به اين بخش به كار گرفته و از پرورش انواع نژادهاي اصيل اسب ايراني حمايت مي كند.
وي افزود: همه نژادهاي اصيل اسب ايراني نظير نژادهاي عرب، كرد، تركمن و كاسپين قابليت پرورش و استفاده بهينه در ميدان هاي مختلف ورزشي را دارند.
بختياري با اشاره به وضعيت رشته اسب سواري در استان همدان نيز گفت: اين استان از ظرفيت هاي بالايي در سوار كاري برخوردار است و بسياري از جوانان علاقمند استان همدان در تهران و مسابقات معتبر ملي حضور پيدا مي كنند.
وي يادآور شد: يكي از سواركاران با تجربه استان همدان از سواركارهاي ملي پوش كشور به حساب مي آيد.
باشگاه اسب سواري تندر با برخورداري از 700 متر مربع فضاي باز آموزشي، 500 متر مربع سوله نگهداري اسب ها و هزينه كرد اعتباري افزون بر يك ميليارد و 600 ميليون ريال در تويسركان آغاز به كار كرد.
تويسركان يكي از شهرستان هاي استان همدان واقع در 90 كيلومتري شهر همدان است.
7524/6993