۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۷:۴۴
کد خبر: 81649105
T T
۰ نفر
دادستان قزوين: دستگاه قضا با حرمت شكنان ماه روزه داري برخورد مي كند

قزوين-ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب قزوين از عزم جدي و قاطع دستگاه قضايي در برخورد با هرگونه تجري و حرمت شكني در ماه مبارك رمضان و تظاهر به روزه خواري با هر عذر و بهانه اي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب قزوين كه روز سه شنبه به ايرنا نمابر شد حجت الاسلام اسماعيل صادقي نياركي افزود: با واحدهاي صنفي غذايي و مراكز خدماتي كه بدون مجوز و رعايت ضوابط به شهروندان يا مسافران ارايه خدمات كنند با قاطعيت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وي اضافه كرد: به اين منظور شعب ويژه اي براي رسيدگي به اين جرايم در ساعات اداري و غير اداري اختصاص يافته تا زمان رسيدگي و اجراي مجازات قانوني را براي متخلفين به حداقل ممكن كاهش دهد.

حجت الاسلام صادقي نياركي ادامه داد: براساس ماده 638 قانون مجازات اسلامي هركس علني و در انظار و اماكن عمومي و معابر، تظاهر به عمل حرامي كند، علاوه بر كيفر عمل، به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم مي‌گردد و در صورتي كه مرتكب عملي شود كه نفس آن داراي كيفر نمي‌باشد، اما عفت عمومي را جريحه ‌دار كند، فقط به حبس از 10 روز تا دو ماه يا تا 74 ضربه شلاق محكوم خواهد شد.

وي گفت: تمام دستگاه‌هاي مربوط و ضابطين قضايي براساس اين ماده موظف هستند با رعايت اخلاق اسلامي و ارشاد و تذكر لازم نسبت به هر نوع تخلفي در اين زمينه اقدام كنند.

دادستان عمومي و انقلاب قزوين در پايان از شهروندان خواست با حفظ شعاير ديني و رعايت كامل حرمت ماه مبارك رمضان به استقبال اين ماه رفته و از فيوضات آن بهره ‌مند شوند.

7388/ 6128

سرخط اخبار استان‌ها