ساري - مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري مازندران گفت : با هدف تامين آب آشاميدني مورد نياز ، بيش از 35 ميليارد ريال اعتبار براي حفر و تجهيز چاه هاي اين استان در سال جاري تخصيص يافت.

' محمدتقی حسین زاده ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این مبلغ برای

برای حفر و تجهیز 16 حلقه چاه و همچنین بهسازی و مهندسی 11 حلقه چاه در16 شهر استان هزینه می شود.

وی گفت : با بهره‌برداری از این چاه ها ، علاوه بر تامین آب آشامیدنی مورد نیاز 13 هزار و 200خانوار مازندرانی ، مشكلات مربوط به كمبود آب در شهرهای مختلف استان تا حد زیادی رفع می‌شود.

حسین زاده ، حفر ، تجهیز و راه اندازی چاه های آب آشامیدنی را از جمله برنامه های مهم و در دست اقدام شركت آب و فاضلاب شهری مازندران برشمرد و افزود : بهینه‌سازی سامانه انتقال آب ، افزایش بهره‌وری از این ماده حیاتی را به همراه دارد.

وی گفـت : به علت افزایش بی رویه جمعیت و همچنین افزایش تقاضا و كاهش كیفیت و سطح آبدهی برخی از چاه ها ، حفر ، تجهیز و راه اندازی و جایگزینی چاه ها آب با كیفیتی مناسب تر در دستور كار است.

مدیرعامل شركت آبفای مازندران از حفر و تجهیز 10 حلقه چاه در شهرهای كلارآباد ، نور ، تنكابن ، بابل ، قائم شهر ، آمل ، میاركلای ساری و گلوگاه با آبدهی 310 لیتر در ثانیه خبر داد و افزود : با تكمیل و بهره برداری از این چاه ها ، آب آشامیدنی 18 هزار و 600 خانوار این مناطق تامین می شود.

حسین زاده گفت : بازسازی و مهندسی مجدد هشت حلقه چاه در شهرهای بابل و نور هم به اتمام رسیده كه با این اقدام 110 لیتر آب در ثانیه به حجم توزیع آب آشامیدنی شهر بابل و 40 لیتر در ثانیه نیز به ظرفیت آب آشامیدنی شهر نور اضافه شده است.

وی افزود: بهسازی و مهندسی مجدد سه حلقه چاه آب در آمل نیز در دست اقدام است.ك/3

2501/1654