ساري - مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با بيان اينكه كنگره بين المللي ابن شهرآشوب ساروي به سه زبان فارسي ، عربي و انگليسي در 80 كشور دنيا فراخوان مقاله شده است گفت : كنگره بين المللي ابن شهرآشوب ساروي اواخر سال 1391 برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ' عباسعلی ابراهیمی ' روز دوشنبه در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید در قم افزود : این كنگره در چهار محور فراخوان مقاله شده است .

وی اظهار داشت : زندگی و شخصیت ، اندیشه ها ، اوضاع سیاسی و اجتماعی و كتاب شناسی ابن شهرآشوب از محورهای كنگره بین المللی ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی است .

وی به برخی هجمه های دشمنان علیه فرهنگ ایران اسلامی اشاره كرد و گفت : امروز با احیا آثار و تالیفات دانشمندان و علمای پیشین می توان ارزش های اسلامی را بهتر حراست كرد .

حجت الاسلام ابراهیمی به فرهنگ اسلامی به عنوان یك ارزش اشاره كرد و گفت : با توجه به وجود ایده های متفاوت و فرقه های متفاوت در بخش فرهنگ اسلام باید با مراجعه به آثار دانشمندان ارزش های اسلامی را حفظ و حراست كرد .

آیت الله ' علوی گرگانی ' از علما و مراجع تقلید قم در این نشست از محمد بن علی بن شهرآشوب به عنوان دانشمند محدث و شاعر یاد كرد و گفت : امروزه باید آثار و تالیفات دانشمندان گذشته را احیا و به نسل فعلی و آینده بشناسانیم .

وی با بیان اینكه هرچه برای علما احترام و ارزش قایل شویم به طور یقین برای علم و دانش ارزش قایل خواهیم شد بیان داشت : علم و دانش دانشمند بزرگ قرن ششم ابن شهرآشوب نیز باید برای آیندگان معرفی و كاربردی شود .

وی از مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در برگزاری كنگره بین المللی ابن شهرآشوب تقدیر كرد و گفت : در چند سال اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری گرامیداشت دانشمندان و علما آثار و تالیفات آنان را دوباره زنده و احیا كرده اند .

دیدار نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران به همراه اعضای كمیته علمی كنگره بین المللی ابن شهرآشوب با حضرت آیت الله جوادی آملی از دیگر برنامه های امروز است . ك/2

2585/503