۱۰ بهمن ۱۳۹۰، ۱۶:۱۸
کد خبر: 30788680
T T
۰ نفر

رشت - مديركل دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: آموزشگاه‌هاي آزاد هنري سراسر كشور اعتبارسنجي مي شوند.

'عیسی كشاورز' عصر روز دوشنبه در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: اعتبارسنجی آموزشگاه‌های آزاد، استعدادسنجی و سوادآموزی هنری از مهم‌ترین برنامه های پیش روی دفتر توسعه فعالیت های فرهنگی و هنبری وزارت ارشاد است.

وی اظهار كرد: سواد هنری در جامعه باید افزایش یابد و این موضوع باعث می شود كه هنر به جایگاه اصلی‌اش در بین خانواده‌ها برسد.

كشاورز ادامه داد: حدود سه هزار آموزشگاه آزاد هنری كشور در كنار آموزش‌های رسمی در عرصه هنر، هنرستان‌های هنرهای زیبا و مراكز علمی كاربردی با هدف توسعه هنر و پرورش استعدادهای هنری به فعالیت می پردازند.

وی خاطرنشان ساخت: چهارمین جشنواره آثار هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری كشور با هدف سنجش و ارزیابی تولیدات به عنوان بخش مقدماتی المپیاد هنر در گیلان برگزار شده و امیدواریم این جشنواره در قالب المپیاد ملی هنر در كشور به جایگاه خویش دست یابد.

مدیركل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار و تولیدات جشنواره را به لحاظ كیفی نسبت به جشنواره های گذشته مطلوب ارزیابی و تصریح كرد: گیلان به دلیل برخورداری از شاخصه های شایسته فرهنگی و ظرفیت های بی نظیر به عنوان میزبان برگزیده شده است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیران آموزش و بازرسان ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های كشور در حاشیه این جشنواره گفت: این نشست به منظور انسجام بخشی، روشمند كردن و نظامند ساختن فرآیندهای بازرسی از آموزشگاه های آزاد هنری و موسسات آموزش های فرهنگ و هنر در كشور برگزار شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمین جشنواره آثار تولیدات هنرجویان آموزشگاه های آزاد هنری سراسر كشور روز شنبه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص)رشت گشایش یافت.ك/3

1881/695