۱۰ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7101295
T T
۰ نفر

مراسم بزرگداشت قیام دهم فروردین یزد برگزار شد

۱۰ فروردین ۱۳۹۰، ۰:۰۱
کد خبر: 7101295
مراسم بزرگداشت قیام دهم فروردین یزد برگزار شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 90/01/10 سیاسی.دهم فروردین.مراسم سالگرد.راشد یزدی یزد - سی و سومین سالروز قیام پرشکوه تاریخی دهم فروردین مردم دارالعباه یزد روز چهارشنبه درکنار تربیت سومین شهید محراب و پایگاه انقلاب،مسجدروضه محمدیه ( حظیره ) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معنوی که نماینده خبرگان رهبری ، استاندار ، خانواده های مکرم شاهد و ایثارگر، مدیران اجرایی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار حضور داشتند، یاد و خاطره شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره ) و شهدای دهم فروردین سال 57 یزد گرامی داشته شد .
مدرس حوزه و دانشگاه در این آیین گفت:دهم فروردین یزد به عنوان یک روز سرنوشت ساز ، اوج عزت و ولایتمداری مردمان این دیار را نشان داد .
حجت الاسلام والمسملینحسینعلی راشد یزدی افزود: مردم یزد در این روز با هدایت شهید صدوقی (ره ) و به یاد شهدای تبریز در جهت تحقق اهداف امام راحل عظیم الشان (ره ) حماسه آفریدند.
وی با تاکید بر اینکه مردم یزد با حضور در صحنه دفاع از اسلام و قرآن و اهداف امام بزرگوار نام خود را ر تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کردند ،گفت: روز دهم فروردین یک روز تاریخی و بزرگی است که در تاریخ انقلاب اسلامی ما تا قیام قیامت جاودانه است .
راشد یزدی بااشاره به تاریخ اسلام و حوادث انقلاب اسلامی به موضوع عبرت آموزی و درس گرفتن از حوادث اشاره کرد و افزود: همه مردم و مسئولان بابد همواره از حوادث و رویدادهای گذشته درس بگیرند و در جهت اهداف عالیه نظام اسلامی تلاش کنند.
این روحانی برجسته یزد همچنین به نقش سومین شهید محراب در تاریخ انقلاب اسلامی و بخصوص در یزد و روز دهم فروردین اشاره کرد و یادآور شد: مردم مومن یزد با راهنمایی شهید صدوقی (ره ) در جهت تحقق اهداف امام (ره ) و آرمانهای انقلاب حرکت کردند .
وی گفت: این شهید بزرگوار و چهار شهید دهم فروردین یزد حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب دارند و همه باید در جهت اهداف نورانی آنها فعالیت کنند .
راشد یزدی همچنین به عوامل پیروزی انقلاب شامل تمسک به اسلام ،نقش رهبری نظام الهی و حضور مردم در صحنه های مختلف نظام اشاره و تصریح کرد:ملت قهرمان ایران با تمسک به ارزشها و عمل به وصایای امام (ره ) و منویات رهبر معظم انقلاب همه موانع را پشت سر می گذارند .
این خطیب یزدی خاطرنشان کرد: باید اهداف عالیه نظام و همچنین حوادث مختلف انقلاب و روز دهم فروردین به نسل جوان منتقل شود .
قیام دهم فروردین مردم یزد در سال 1357به همت سومین شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی (ره ) در بزرگداشت چهلمین روز شهدای تبریز در مسجد روضه محمدیه (حظیره ) برگزار شد.
از همان ساعات اولیه بامداد روز یاد شده ،دژخیمان رژیم شاه در ژاندارمری و شهربانی آماده شدند تا با مردم برخورد خونین داشته باشند.
این مراسم با سخنرانی حماسی حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی، شور و حال دیگری گرفت و در پایان انبوه جمعیتی که عشق حضرت امام خمینی (ره ) در دلهایشان موج می زد و از رژیم دیکتاتور پهلوی متنفر بودند، با شعار درود بر خمینی وارد خیابان شده و به سمت چهار راه امیر چقماق یزد پیش رفتند.
رژیم ستم شاهی برای سرکوب قیام مردم مومن یزد ، ابتدا با خودروهای آبپاش به مقابله با مردم اقدام و سپس به سمت تظاهرکنندگان تیراندازی کردند.
در این روز تاریخی که نقطه عطفی در تحولات ایران اسلامی است،جمعی از مردم ولایتمدار و مومن یزد شهید و زخمی شدند.
به گزارش ایرنا،قیام دهم فروردین یزد نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی است و گرامیداشت آن تجدید میثاق با شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و نظام ولایی محسوب می شود.
7536/1968 شماره 096 ساعت 13:17 تمام
۰ نفر